مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: به جز محور فهرج، زاهدان که بدلیل طوفان شن و کاهش افقی دید مسدود است همه راه‌های استان با وجود بارندگی شدید که از شامگاه شنبه آغاز شده باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.
کد خبر: ۵۷۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 25 February 2018

خداداد مقبلی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: تا صبح امروز شاهد باران شدید در محور‌های کفنوئیه، گردنه خانه سرخ، شهربابک، رابر، اسکر و سرچشمه رفسنجان بودیم که تاکنون آسیبی به راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی این استان وارد نکرده است.
وی تصریح کرد: بدلیل شدت بارندگی، احتمال آبگرفتگی و راه افتادن سیلاب، راهدار‌ها بصورت آماده باش در راهدارخانه‌ها مستقر هستند و وضعیت شریان‌های ارتباطی را بصورت لحظه‌ای کنترل و ارزیابی می‌کنند لذا جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: همچنین هم اکنون در محور‌های شهرستان ارزوئیه، سنگ صیاد، قنات سیر، کوه پنج و دهبکری بم شاهد بارندگی هستیم و در برخی مسیر‌های ارتباطی شهرستان شهربابک نیز مه گرفتگی وجود دارد لذا رانندگان باید هنگام رانندگی جوانب احتیاط و ایمنی را رعایت کنند.
وی با تاکید بر شدت بارندگی و لغزندگی جاده‌ها در بسیاری از مسیر‌های ارتباطی استان کرمان، به مسافران و رانندگان توصیه کرد: مردم در محور‌های ارتباطی با سرعت مطمئنه برانند و با وجود بارش‌های زمستانی به علائم راهنمایی و رانندگی توجهی ویژه داشته باشند.
وی اظهار کرد: همچنین با احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی از مسیر‌ها و شریان‌های ارتباطی مردم از توقف در کنار بستر رودخانه‌ها پرهیز کنند.
استان پهناور کرمان دارای بیش از ۹ هزار کیلومتر راه اصلی است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای متولی راه‌های این استان بوده و وظیفه ایمن سازی، احداث، تعمیر، نگهداری و بازسازی جاده ها، پل‌ها و ابنیه ارتباطی را بر عهده دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار