مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از میزبانی این استان در مسابقات آسیایی سنگ نوردی در اوایل سال 2019 خبر داد.
کد خبر: ۵۷۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 02 March 2018

محمدتقی امیری خراسانی در حاشیه ی مجمع عمومی سالانه هیئت ورزش های رزمی استان کرمان که با حضور رشیدی، رییس فدراسیون ورزش های رزمی و اعضای مجمع برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز کرمان به بیان گزارشی از عملکرد ورزش استان طی سال 96 پرداخت و گفت: از آنجایی که اینجانب از 25 بهمن 95 در خدمت دوستان هستم، پس از سال 96 تلاش کردیم زیرساخت ها، موارد پشتیبانی، مالی و اداری را به ثبات برسانیم که خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه افتاد.

وی با بیان اینکه طی سال 96 از نظر آماری نسبت به سال ماقبل رشد خوبی داشتیم، افزود: در سال 97 نیز خبرهای خوش ورزشی تری را خواهیم شنید.

امیری خراسانی تصریح کرد: هدف ما بازی های آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتای اندونزی، بازی های 2020 و بعد از آن است.

وی با اعلام اینکه رشته های ورزشی رزمی جایگاه های خاص خودشان را دارند، یادآور شد: بسیاری از والدین اعتقادشان این هست که ورزش های رزمی آسیب زاست و با این ورزش ها فرزندانشان پرخاشگر بار می آیند، در صورتی که تحقیقات نشان می دهد کسانی که در این نوع رشته های رزمی فعالیت می کنند، درصد پرخاشگریشان پایین آمده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: وظیفه ی ماست که چه در اداره کل و چه هیئت ها بتوانیم در این خصوص اطلاع رسانی خوبی داشته باشیم.

امیری خراسانی یکی از اتفاقات خوبی سال 96 را برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های کاراته، جودو، کیک بوکسینگ، تکواندو و ... در پارک ها و در ملاء عام عنوان کرد و گفت: این امر سبب شد خانواده ها از نزدیک با این ورزش ها آشنا شوند و طرز فکرشان به ویژه در مورد ورزش های رزمی تغییر کند.

وی با اعلام اینکه در رشته های ورزشی باید دو بعد قهرمانی و همگانی دیده شود، افزود: در بحث قهرمانی به دنبال کسب یک لذت قهرمانی و حرفه ای برای استان و کشور هستیم و در بحث همگانی نیز به دنبال ایجاد شور و نشاط اجتماعی، جلوگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت افرادیم.

امیری خراسانی با تأکید بر اینکه دیدگاه ما عدالت ورزشی در همه ی رشته هاست، تصریح کرد: ما با این رویکرد وارد شدیم و همچنان این رویه را ادامه می دهیم.

وی ضمن تشکر از رییس فدراسیون ورزش های رزمی به واسطه ی در اختیار گذاشتن فرصت میزبانی مسابقات موی تای به استان کرمان یادآور شد: همین جا برای میزبانی هر رشته ی ورزشی که زیرمجموعه ورزش های رزمیست، اعلام آمادگی می کنیم چرا که این میزبانی ها برای آمادگی بیشتر بازیکنان، داوران و مربیان لازم است.

دکتر امیری خراسانی با اعلام اینکه حتی استان کرمان آمادگی برگزاری رویدادهای بین المللی را دارد نیز از میزبانی این استان در مسابقات آسیایی سنگ نوردی در اوایل سال 2019 خبر داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر سیاستی که وزارت ورزش و کمیته المپیک و پاراالمپیک در پیش گرفته این است که در بحث اعزام ها، جنبه ی کیفی قضیه را بر اساس مدال آوری می سنجند، گفت: ما در بعضی رشته ها که وزارت قصد اعزام ندارد، وارد مذاکره شده ایم و اعلام کرده ایم خودمان مسئولیتش را برعهده می گیریم و این قضایا در سفر اخیر وزیر به استان کرمان هم مطرح شد و وی از این امر استقبال کردند.

دکتر امیری خراسانی افزود: البته در مورد این اعزام ها هدفمان ورزشکاران بانوان هست چرا که د راین بحث خیلی مظلوم واقع شده اند که تلاش داریم حداکثر نمایندگان ورزشکار، مربی، سرپرست و داور را در بازی های آسیایی و پاراآسییایی جاکارتا داشته باشیم.

در حاشیه ی این مجمع، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از آقای صفاکار پیشکسوت ورزش های رزمی استان کرمان تقدیر کرد.

همچنین، رشیدی رییس فدراسیون ورزش های رزمی نیز از دکتر امیری خراسانی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به منظور میزبانی خوب استان کرمان در برگزاری مسابقات موی تای قهرمانی کشور با اهدای لوحی تقدیر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار