معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: ملایر یکی از شهرستانهای فعال و موفق استان همدان است که وحدت و هماهنگی در تمام سطوح آن برقرار است.
کد خبر: ۵۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 09 July 2015
به گزارش ایرنا؛ مصطفی آزادبخت افزود: سال گذشته 289 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 568 میلیارد ریال در این شهرستان داشتیم که از این میزان، 340 میلیارد ریال آن معادل 60 درصد اختصاص یافت که نسبت به میانگین استانی یک درصد بالاتر است.

وی اظهار کرد: سال گذشته 26 جلسه شورای تامین با 242 مصوبه و 51 جلسه کمیته های زیرمجموعه شورای تامین با 347 مصوبه در این شهرستان تشکیل شد و با کاهش چشمگیر جرم و جنایت در این شهرستان، ملایر رتبه نخست استان را دارد.

وی با بیان اینکه چهارخطه شدن محور سامن به بروجرد یکی از مطالبات جدی مردم ملایر بود، افزود: در این راستا فاز نخست این پروژه آغاز شده و نیاز به 152 میلیارد ریال اعتبار دارد که تاکنون 80 میلیارد ریال آن تامین شده است.

آزادبخت تصفیه خانه ناحیه صنعتی سامن با اعتبار 20 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 90 درصد و تقاطع غیرهمسطح بهشت هاجر با پیشرفت فیزیکی 90 درصد و 55 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده از دیگر پروژه ها برشمرد و افزود: این پروژه ها تا پایان سال بهره برداری می رسد.

وی احداث تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب را یکی از نیازهای ضروری شهرستان دانست و بیان کرد: با وجود اینکه شهرداری ملایر با رکود ساخت و ساز مواجه است، احداث این تقاطع را در دستور کار خود قرار داد که تاکنون 30 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت تقاطع اختصاص یافته و 10 میلیارد ریال هم استاندار به این پروژه کمک کرده است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: انتقال آب آشامیدنی از سد کلان به ملایر یکی از پروژه های کلیدی این شهرستان است که خط انتقال آن 90 درصد پیشرفت دارد و تصفیه خانه و پمپاژ از طریق فروش اوراق در دستور کار است و تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آزادبخت با بیان اینکه چهارخطه شدن محور ملایر، آورزمان و نهاوند یکی از جاده های پرخط شهرستان است، افزود: در این رابطه پیگیریهای لازم برای تخصیص بودجه این پروژه در دست اقدام است و مطالعات آن نیز انجام شده است.

وی همچنین به تکمیل و تجهیز انبار نفت ملایر با بیش از 95 درصد پیشرفت و اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال، احداث سه راهی دم سایه از سمت نهاوند، مصوب شدن احداث پست برق 63 کیلوولت، استادیوم پنج هزار نفری ملایر با 38 درصد پیشرفت فیزیکی و اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری اشاره کرد.

وی یادآور شد: کتابخانه مرکزی و پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر با 65 درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون در حال اجرا است که 15 میلیارد ریال اعتبار امسال به این پروژه ها اختصاص یافت و امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.



** ارتقاء 12 درصدی بودجه گردشگری ملایر

فرماندار ویژه ملایر اظهار کرد: در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری نیز پیگیریهای لازم انجام شده که بر این اساس، 12 درصد بودجه گردشگری ملایر ارتقاء یافت و این یک اقدام شاخص در حوزه گردشگری این شهرستان بود.

آزادبخت گفت: علاوه بر این، به دنبال این هستیم تپه نوشیجان و شهر زیرزمینی سامن را به عنوان قطب گردشگری معرفی کنیم که در این زمینه بودجه هایی هم برای آنها تخصیص یافته است.

وی در عین حال از آغاز عملیات آسفالت و مرمت سکونتگاه شهر زیرزمینی سامن با یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در حوزه گردشگری خبر داد.

وی اضافه کرد: در حوزه گردشگری یکی از اقدامات خوب ما فعال کردن ستاد تسهیلات سفر بود که با مناسب سازی ورودی شهرها و پارک ها، امسال رضایتمندی مسافران و گردشگران از سفر به این شهرستان بسیار بالا بود.

وی همچنین از بهره مندی 98.6 درصد از جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت گاز تا پایان امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر 151 روستا و پنج شهر ملایر از نعمت گاز بهره مند شده اند و گازرسانی به 27 روستا نیز در دست اجرا است.



**با انتصاب بخشداران در ملایر تحول ایجاد کردیم

معاون استاندار همدان با بیان اینکه با انتصابات جدید بویژه در حوزه بخشداری ها، تحول در سطح شهرستان ایجاد کردیم، افزود: بخشدار مرکزی یکی از قویترین بخشداران استان است که با گذشت شش ماه از انتصاب وی در بخشداری مرکزی ملایر، 35 پروژه را با بودجه ای بالغ بر 23 میلیارد ریال در این بخش آغاز کرده است.

آزادبخت همچنین جابجایی هاشم جهانگیری از بخشداری سامن به بخش زند را یکی دیگر از تحولات خوب و مثبت در این شهرستان دانست و بیان کرد: با انتصاب بخشدار جدید، 12 پروژه با اعتبار 11 میلیارد و 370 میلیون ریال در سال 94 در بخش زند آغاز شد.

وی ادامه داد: در بخش جوکار نیز در سال 93 و اوایل امسال، 43 پروژه با اعتبار 31 میلیارد ریال در این بخش انجام شد که شامل بهسازی، آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، تعمیر و بازسازی جداول فرسوده، لایروبی جداول، احداث ساختمان دهیاری، لکه گیری آسفالت، اجرای فضای سبز و نامگذاری معابر روستایی بوده است.

وی آغاز بهسازی پنج روستا، تکمیل بهسازی سه روستا، برق رسانی به دو روستا با اعتبار پنج میلیارد ریال، آبرسانی به دو روستا، آغاز گازرسانی به پنج روستا و اتمام گازرسانی دو روستا در بخش سامن را از مهمترین اقدامات برشمرد و گفت: بخشدار جدید سامن با انجام اقدامات شایسته به خوبی انتظارات ما را برآورده کرد.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: آسفالت راه روستایی دو روستای بخش سامن با اعتبار پنج میلیارد ریال انجام شده، عملیات آسفالت راه سه روستا آغاز و چهار روستای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

آزادبخت اصلاح سه نقطه حادثه خیز، تکمیل و راه اندازی پایگاه امداد جاده ای هلال احمر در آورزمان، لایروبی هفت قنات با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال، تکمیل سیستم گرمایشی سه مدرسه، تجهیز یک هزار هکتار از اراضی این بخش به سیستم آبیاری تحت فشار با اعتبار سه میلیارد ریال، ساخت دو باب خانه بهداشت و تعمیر و دیوار کشی پنج مدرسه در بخش سامن را از دیگر اقدامات برشمرد.



**هنوز سرمایه گذار خصوصی برای منطقه ویژه اقتصادی سامن جذب نشده است

وی همچنین درباره منطقه ویژه اقتصادی سامن نیز اظهار کرد: این منطقه بعد از اینکه تصویب شد، باید سرمایه گذار خصوصی کار را در این منطقه شروع می کرد که هنوز نتوانسته ایم با این حجم کار سرمایه گذار خصوصی جذب کنیم.

آزادبخت با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری پیگیری های لازم انجام شده، افزود: در شهرک های صنعتی ملایر تاکنون سرمایه گذارانی جذب کرده ایم که در سفر معاون عمرانی استاندار همدان بیش از 30 میلیارد ریال پروژه در این شهرستان افتتاح شد.

وی از افتتاح عملیات بهسازی 10 روستای ملایر با اعتبار 40 میلیارد ریال در سطح چهار بخش این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در حوزه عمرانی و اقتصادی، 58 طرح تولیدی و صنعتی ملایر که بالای یک میلیارد ریال که به بانک بدهی داشتند، در دستور کار قرار دادیم.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: 35 جلسه برای بررسی مشکلات این واحدها تشکیل شد که 32 طرح تعیین تکلیف شد و شش طرح نیز به دلیل وجود موقعیت خاص آنها نتوانستیم کاری برای آنها انجام دهیم.

آزادبخت گفت: سال گذشته 33 روستای ملایر با تانکر آبرسانی می شد، که امسال این تعداد به 10 روستا کاهش یافت و پنج روستا نیمی از آب شرب خود را از طریق چاه تامین و نیمی دیگر نیز با تانکر آبرسانی می شوند.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی نیز به دنبال ترویج کشت های کم آب بر و اجرای سیستم آبیاری نوین به طور جد هستیم که در این زمینه دانه های روغنی، گیاهان دارویی و زعفران در شهرستان کشت خواهد شد.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار