رئیس کمیسیون عمران مجلس، از تعیین سقف و کف برای حق الزحمه مشاوران املاک خبر داد.
کد خبر: ۵۹۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 03 May 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدرضا رضایی با انتقاد از عملکرد مشاوران املاک و تحمیل هزینه های گزاف به متقاضیان خرید یا اجاره مسکن به عنوان حق الزحمه، گفت: دریافت کمیسیون از سوی مشاوران املاک به میزان قانونی مشکلی ندارد اما اگر بیش از آن باشد ضمن بر هم زدن نظم بازار مسکن فشار اقتصادی بسیاری نیز بر مردم تحمیل می کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات، افزود: حضور سازمان تعزیرات حکومتی در بازار مسکن اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز است تا نرخ های حبابی از سوی مشاوران املاک نیز به بازار تزریق نشود.

بنگاه مسکن
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معضلات اجاره نشینی زیاد است، تصریح کرد: ضابطه مند کردن نرخ حق الزحمه بنگاه های معاملاتی و تعیین کف و سقف برای این موضوع می تواند تا حدودی از معضلات این حوزه بکاهد.

حق الزحمه بنگاه های معاملاتی باید تابعی از توان مالی اقشار آسیب پذیر جامعه باشد

رضایی با تاکید بر اینکه حق الزحمه بنگاه های معاملاتی باید تابعی از توان مالی اقشار آسیب پذیر جامعه و کنترل شده باشد، گفت: دستگاه های نظارتی و وزارت راه و شهرسازی باید با تقویت نظارت ها از اعمال نرخ های نجومی در حوزه کمیسیون و حق الزحمه مشاوران املاک جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه باید عدد و رقم مشخصی برای نرخ حق الزحمه مشاوران املاک در کشور تعیین شود، افزود: کمیسیون عمران مجلس با استفاده از نظرات کارشناسانه مرکز پژوهش ها و سایر متخصصان این حوزه نسبت به این موضوع ورود خواهد داشت.

برخوردهای قهری در انتظار تعیین کنندگان حق الزحمه های نجومی

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در نظر گرفتن جرایم سنگین و برخوردهای قهری می تواند از اعمال نرخ های غیر منطقی در حوزه حق الزحمه مشاوران املاک بکاهد.

مسکن بنگاه
رضایی همچنین از تشکیل کارگروهی برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها در کمیسیون عمران مجلس خبر داد و گفت: رها کردن بازار مشکلی را حل نکرده و بر دامنه معضلات می افزاید.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید با ارایه لایحه مشخص در حوزه تعیین حق الزحمه مشاوران املاک فعالیت بنگاه های معاملاتی را ضابطه مند کرده تا به این ترتیب حباب قیمتی در بازار مسکن از این بزرگ تر نشود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار