امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ایران هراسی آمریکا و چند دولت مستکبر اروپایی که 40 سال است از سفره دولت های عربی نان می خورند، ره به جایی نبرده و محکوم به شکست است.
کد خبر: ۶۰۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳ 04 May 2018
به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل افزود: یک دلیل ایجاد داعش دوشیدن دولت های عربی بود ، استکبار به خاطر عشق به دلار و نفت هم ایران هراسی می کند و هم چشم خود را بر جنایات عربستان و امارات و بحرین می بندد.

وی اظهار کرد: آنها تصمیم گرفته اند به هر قیمتی شده در منطقه بمانند ، نگرانی آنها این است که با همکاری مقاومت دولت سوریه سرزمین های باقیمانده را از دست تروریست ها بگیرد و عملا آمریکایی ها توجیهی برای ماندن در منطقه نداشته باشند.

امام جمعه اردبیل گفت: مسخره بازی های نتانیاهو در این هفته نیز برای 2 مطلب بود، اول برای تشدید ایران هراسی تا کشورهای عربی را بیشتر بدوشند و دوم ایجاد محمل و توجیه برای ترامپ تا بتواند بدون سرزنش و محکومیت جهانی از برجام خارج شود.

آیت الله عاملی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ارزش کل تولید سالانه عشایر این استان بیش از سه هزار میلیارد ریال است ، اظهار کرد: عشایر شاهسون مغان، ایل قره داغ، طایفه شاطرانلو و عشایر فولادلو سالانه با داشتن بیش از 1.5 میلیون واحد دامی حجیم ترین تولید گوشت ، شیر و فرآورده های لبنی و دهها تولید دیگر مرتبط را در اختیار دارند.

وی با تاکید بر تاریخ حماسی عشایر و نقش تاریخی آنها در استقلال و تمامیت ارضی ایران و مقاومت در برابر فزون خواهی های دولتی های روس و عثمانی و تقدیم صدها شهید در جنگ تحمیلی، افزود: شاه اسماعیل صفوی با همت عشایر منطقه و سلحشوران طالش توانست ایران را یکپارچه کند و به همین دلیل شایسته است تاریخ حماسی عشایر منطقه در کتاب های درسی درج شود.

آیت الله عاملی گفت: در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی شایسته و لازم است سهم عشایر کشور از بودجه کشور مخصوص و اهتمام به حل مشکلات آنها در اولویت باشد.

امام جمعه اردبیل افزود: از بین رفتن ایل، راه ها و میان بند ها و معضل آب در قشلاقات و پایین بودن سطح بهداشت و درمان و سطح برخورداری از امکانات اولیه زیستی در شان انقلاب و عشایر نیست و باید نسبت به خدمات آموزشی و بهداشتی عشایر عنایت ویژه شود و در بحران ها و خشکسالی ها اولویت اول عنایت دولت محترم باید به عشایر باشد.
 
وی با بیان اینکه دولت در این هفته 800 میلیارد ریال به خسارات ناشی از سیل در گیلان اختصاص داد، گفت: دولت به منزله پدر برای تمام آحاد کشور است و شایسته نیست در تعیین خسارات حوادث طبیعی بین استان ها تبعیض گذاشته شود.

آیت الله عاملی اظهار کرد: در استان اردبیل در اثر سرمازدگی خسارت شدیدی به باغداران متوجه شده اما هنوز از جبران خسارت توسط بیمه یا ستاد بحران یا دستور ویژه دولت خبری نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار