مدیر کل ورزش و جوانان فارس در نشست با رییس هیات ورزش های رزمی استان فارس از میزبانی تورنمنت بین المللی پنجاک سیلات در شیراز حمایت کرد.
کد خبر: ۶۱۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 29 May 2018

تابناک فارس به نقل از برنا:در این نشست که در دفتر مدیرکل ورزش و جوانان فارس برگزار شد رییس هیات استان از فراهم شدن مقدمات میزبانی تورنمنت بین اللمی پنجاک سیلات با حضور9 تیم خبر داد .
محمد رضا اوجی افزود:کشورهای ترکیه،آذربایجان،پاکستان، ،ازبکستان،قرقیزستان و ایران(3 تیم) آمادگی اولیه خود را برای شرکت در این رقابت اعلام کرده اند.
رییس هیات ورزش های رزمی فارس بیان کرد:این پیکارها قرار است به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بهمن ماه امسال در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شود.
حیدرعلی کامیاب نیز با اشاره به میزبانی رویدادهای مختلف جهانی و بین المللی ورزشی در سال های اخیر پشتیبانی ،اداره کل را در برگزاری پیکارهای بین المللی رزمی اعلام کرد.
کامیاب ضمن ابراز رضایت از عمکرد هیات ورزش های رزمی استان در دوره جدید گفت: در این دوره آرامش خوبی در هیات استان ایجاد شده و ابراز امیدواری کرد تا شاهد درخشش این هیات در اینده ای نزدیک باشم.
وی افزود:کار در هیات ورزش های رزمی به دلیل تعدد سبک ها بسیار حساس است و باید از فعالیت سبک های غیر مجاز جلوگیری شود که خوشبختانه در این زمینه نیز کارهای خوبی در هیات استان انجام شده است.
پنچاک سیلات” یکی از کشفهای مهم در زمینه ورزشهای رزمی در قرن ۱۹ میلادی بود که به سرعت عمومیت گسترده ای یافت. در قرن بیستم این رشته به سرعت گسترش یافت و از نظر مردم مالایی (خواستگاه آن) بعنوان یک مظهر تاریخی که هم روش زندگی و هم ورزش و هم یک آموزه اخلاقی مورد توجه قرار گرفت.
این نام در سال ۱۹۴۸ به عنوان یک اصطلاح واحد برای توصیف سبک‌های مختلف رزمی اندونزی ابداع شد و از دو بخش پنچاک واژهٔ مرسوم برای هنرهای رزمی در جاوه شرقی و مرکزی و سیلات واژهٔ مرسوم در سوماترا تشکیل شد.
در کاربرد امروزین اما معمولاً پنچاک به بخش‌های نمایشی این هنرهای رزمی و سیلات به جوهرهٔ جنگی و دفاع شخصی آن اشاره دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار