کد خبر: ۶۱۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰ 03 June 2018

تابناک / رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه رشت تنها مرکز استان در سطح کشور فاقد مرکز جامع درمان است از نمایندگان خواست تا در احداث این مرکز جامع درمان بیشتر تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شاهرخ یوسف زاده عصر امروز در نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت فعالیت ها و خدمات ارائه‌ی شده اظهار کرد: در سال ۹۵ برنامه راهبردی ده سال آینده برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بین دانشگاه های نسل سوم تدوین شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد پیشرفت یک دستگاه داشتن نقشه استراتژیک است افزود: ظرفیت های نظیر توسعه منابع مالی و پایداری ان، توسعه نیروی انسانی و غیره از اساس و پایه این نقشه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تفکر استراتژیک باید در همه لایه های دانشگاه رسوخ کند گفت: در سال گذشته در هنرستان معاونت دانشگاه برنامه نفوذ کرده و ادبیات جدید و علمی در دانشگاه ایجاد شده است.

یوسف زاده با اشاره به بودجه عمومی و اختصاص دانشگاه گفت: یک هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان کل بودجه دانشگاه بوده که در سال ۹۶، ۱۱ درصد افزایش بودجه نسبت به سال ۹۵ ملاحظه می شود.

وی افزود: در تعهدات منطقه به سال ۹۸، ۱۲۶ میلیارد تومان کسری وجود دارد و پیش بینی می شود این کسری به ۲۰۰ میلیارد تومان هم برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هزینه ها در دانشگاه کاهش یافته اما بهره وری آن سیر صعودی را نشان می دهد گفت: نسبت بهره وری در سال ۹۵ بیش از ۲۹۳ بوده که نسبت به سال ۹۴، افزایش یافته است.

یوسف زاده با اشاره به اعتبارات عمومی دانشگاه گفت: بودجه امسال در مقایسه با سال ۹۴، ۵۳درصد افزایش یافته که بیانگر تلاش نمایندگان مجلس در حوزه بهداشت و درمان است.

وی از تهیه نقشه جامع درمان در گیلان خبر داد و افزود: رشت تنها مرکز استان در سطح کشور است که مرکز جامع درمان ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه نمایندگان رشت باید اخذ مجوز احداث مرکز جامع درمان رشت را پیگیری کنند افزود: بیش از یک هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در گیلان در ه‍شت بیمارستان رشت پخش شده اند که هزینه های مضاعفی را بر ما تحمیل می کند و نیاز بیش از پیش به مرکز جامع درمان در گیلان را تداعی می کند.

یوسف زاده با اشاره به اجرای پروژه غربالگری تایپ یک سرطان گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دنبال آن است تا قبل از اینکه بیماری در فرد بروز و ظهور کند، بیمار را درمان کند و از تحمیل هزینه گزاف خودداری شود.

وی با اشاره به سایت لاکان گفت: سند سایت لاکان طبق توافق بخش حقوقی ریاست جمهوری گرفته شده اما چون سند این سایت بخشی از منابع طبیعی را شامل می شود نیاز است مجمع نمایندگان گیلان مابقی اراضی را که در محدوده منابع طبیعی است را برای این سایت آزاد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پیشنهاد و پیگیری ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری سپیدرود در گیلان خبر داد و گفت: تاکنون این طرح از سوی سه استان به دلیل دوری از مرکز شکست خورده اما گیلان استعداد استقرار آن را دارد و لازم است مجمع نمایندگان این مورد را پیگیری کنند.

یوسف زاده با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سطح شناسی بیماری در سطح خوبی قرار دارد گفت: در حوزه درمان مشکلاتی را داریم که باید با اتصال بخش سطح شناسایی و درمان توسعه درمان را در استان شاهد باشیم.

وی با اشاره به چالش های بیمارستان حشمت گفت: در حوزه درمان ما رسالتی را داریم کند قدم هایی برداشته شده اما کافی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در مقابل آسیب دیدگی مردم مسولین افزود: باید دانشگاه علوم پزشکی از حمایت های نمایندگان برخوردار باشیم.

یوسف زاده با اشاره به بدهکاری ها دانشگاه گفت: ۳۸۵ میلیارد تومان بدهی داشتیم که ۱۲۰ میلیارد تومان آن با تراز منفی رو برو است و هر چقدر هم بخواهیم تلاش کنیم باید اچدر ابتدا در راستای جبران تراز منفی باشد.

وی با بیان اینکه میزان تشخیص سرطان در استان بهتر شده گفت: در بیمارستان رازی مرکز درمان درجهذسه در حال راه اندازی این و امیدواریم شاهد تحول در پیشگیری و درمان سرطان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار