بسته خبری
ايجاد 625 پايگاه براي جمع‌آوري فطريه مردم كرمان . گرد و خاک همچنان مهمان کرمانی ها. عزم قاطع شرکت گاز برای تسریع گازرسانی به جنوب استان کرمان. ساماندهي تابستاني مسافران فرهنگي در کرمان
کد خبر: ۶۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵ 14 July 2015
ايجاد 625 پايگاه براي جمع‌آوري فطريه مردم كرمان/ گرد و خاک همچنان مهمان کرمانی ها/ عزم قاطع شرکت گاز برای تسریع گازرسانی به جنوب استان کرمان/ ساماندهي تابستاني مسافران فرهنگي در کرمان

ايجاد 625 پايگاه براي جمع‌آوري فطريه مردم كرمان

مديركل كميته امداد استان كرمان از استقرار 625 پايگاه در سراسر استان براي جمع‌آوري فطريه خبرداد.

وحيد ميرزايي گفت: از اين تعداد 275 پايگاه در مساجد و 350‌پايگاه در مصلي‌ها، محل‌هاي اقامه نماز عيد فطر و ميادين اصلي شهرها برپا مي‌شود.وي با اشاره به اين‌كه دفاتر كميته امداد در سراسر استان كرمان آماده جمع‌آوري فطريه و كفارات مردم هستند، افزود: شماره حسابي در بانك تجارت نيز به همين منظور پيش‌بيني شده است.

او اعلام كرد:‌ اين پايگاه‌ها از شب عيد فطر تا يك روز بعد از عيد در استان برپا است.به گفته ميرزايي زكات فطريه‌اي كه در روز عيد سعيد فطر جمع‌‌آوري مي‌شود در همان روز بين نيازمندان واقعي به منظور تامين جهيزيه، رفع مشكلات درماني و توانمندسازي خانواده‌ها توزيع مي‌شود. وي يادآور شد: در 20 روز نخست ماه مبارك رمضان همچنين از 80 هزار نفر از ايتام و مددجويان استان با كمك نيكوكاران زيرپوشش طرح اطعام و افطاري قرار گرفتند. ميرزايي سركشي و دلجويي از 1629 خانوار در قالب طرح مفتاح‌الجنه، جذب 1320 حامي براي ايتام و 2317 حامي براي خانواده‌هاي نيازمند در قالب طرح محسنين و حمايت از 1203 يتيم و 131 بيمار صعب‌العلاج در قالب طرح شفا را از ديگر اقدام‌هاي كميته امداد استان كرمان در 20 روز نخست ماه مبارك رمضان اعلام كرد.

گرد و خاک همچنان مهمان کرمانی ها

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون آسمان استان صاف تا کمی ابریست ، گفت: در بعد از ظهر امروز در برخی از مناطق جنوب رگبار و رعد برق و در برخی ساعات ، وزش باد و گردخاک پیش بینی می شود .
میترا یاوری افزود: مردم شهداد با 47 درجه ی سانتیگراد گرمترین روز را پشت سر می گذراند و لاله زار با 11درجه ی سانتیگراد خنکترین نقطه استان به ثبت رسیده است.
وی حداقل دمای شهر کرمان را 18درجه ی سانتیگراد دانست و خاطر نشان کرد: امروز کرمان در گرم ترین ساعات به37درجه ی سانتیگراد می رسد.

عزم قاطع شرکت گاز برای تسریع گازرسانی به جنوب استان کرمان

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: این شرکت و کلیه واحدهای زیرمجموعه در تلاش هستند برای کاهش مصرف فرآورده های نفتی به عنوان سرمایه ملی ، اجرای پروژه های گازرسانی را از طریق اعتبارات بند ماده ق تسریع نمایند. بندق تبصره ۲ بودجه ۹۳ یک جهش بزرگ برای توسعه اقتصاد کشور است که با اجرای آن اقتصاد مقاومتی بر اساس منویات مقام معظم رهبری محقق می‌شود.

به گزارش نشانه نیوز، محمد علی ودیعتی با اشاره به اجرای این طرح در استان کرمان گفت: با توجه به وسعت زیاد این استان از لحاظ جغرافیایی و پراکندگی جمعیتی ، حجم کار زیادی ، در طرح و قالب اولیه گازرسانی به ۲۴۴روستا و ۱۶شهر  پیش بینی شده است که بیشتر حجم کار مربوط به جنوب استان و شهرهای بم ، کهنوج ، جیرفت ، رودبار و عنبر آباد می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون عملیات طراحی و اجرایی این پروژه ها در استان شروع شده است افزود ، با توجه به وسعت کار ، پروژه ها در دو محور جداگانه خط انتقال و تغذیه و شبکه پلی اتیلن برنامه ریزی و در شرف انجام  است.

ساماندهي تابستاني مسافران فرهنگي در کرمان

سيد داوود ملکي افزود: از کلاس‌هاي اختصاص يافته به اسکان مسافران 522 کلاس داري درجه کيفي «الف» و 245 کلاس درجه کيفي «ب» هستند.
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان بابيان اين که 245 نفر به عنوان عوامل اجرايي در پايگاه‌ها و مدارس طرح اسکان تابستاني فعال هستند گفت: پايگاه‌هاي اسکان علاوه بر خانواده فرهنگيان به ساير اقشار نيز خدمات اسکان و اقامت ارائه مي‌دهند.
به گفته وي مسافران براي بهره مندي از خدمات اسکان تابستاني در شهرهاي انار، بافت، بردسير، چترود، راين، رفسنجان، زرند، سيرجان، شهربابک، کوهبنان، ماهان و کرمان مي‌توانند به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند.

ملکي افزود: همچنين مسافران در شهر ساردوئيه به دبيرستان امام خميني و در سيرچ به مجتمع رفاهي فرهنگيان در ابتداي جاده آبگرم مراجعه نمايند.
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان با تاکيد بر اين که فعاليت پايگاه‌ها به صورت شبانه روزي تا نيمه شهريورماه ادامه دارد، افزود: از ابتداي تيرماه تا کنون 1305 نفر روز خانوار در مدارس استان اسکان يافته‌اند که بيشترين اسکان به مدارس ناحيه يک شهرکرمان، انار و راين اختصاص دارد.
وي با اشاره به اين که در شهر کرمان 28 مدرسه و 131 کلاس درس به اسکان مسافران اختصاص يافته است، افزود: همکاران فرهنگي براي استفاده از خدمات اسکان مدارس، ارائه کارت شناسايي معتبر پرسنلي کفايت مي‌کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار