رئیس اتحادیه توزیع‌کننندگان مرغ شیراز: اگر مردم از خرید مرغ منجمد استقبال می‌کردند قیمت مرغ گرم به این صورت بالا نمی‌رفت.
کد خبر: ۶۴۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱ 19 August 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:منصور نجفی با تاکید بر اینکه خبر کمبود مرغ در بازار شایعه است و هیچ مشکلی در تامین مرغ وجود ندارد، اظهار داشت: هر سال در ماه‌های تیر، مرداد و اواسط شهریورماه به دلیل گرما جوجه‌ریزی مرغ کم می‌شود به همین دلیل قیمت مرغ دستخوش تغییراتی می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با خنک شدن هوا در اواسط شهریورماه قیمت مرغ پایین می‌آید و تعداد جوجه‌ریزی نیز بیشتر می‌شود، عنوان کرد: البته امسال به دلیل برنامه خاموشی و قطعی برق نیز مرغداران دچار ضرر و زیان شدند و همین موضوع نیز اثرات خود را روی قیمت مرغ گذاشت.

توزیع 850 تن مرغ منجمد

رئیس اتحادیه توزیع‌کنندگان مرغ، ماهی و گوشت شیراز با بیان اینکه برای متعادل شدن قیمت مرغ گرم، مرغ منجمد در بازار توزیع شده است، افزود: تاکنون 850 تن مرغ منجمد توزیع شده، هیچ مشکلی در توزیع مرغ منجمد نداریم و مرغ منجمد به اندازه کافی موجود است.

وی با بیان اینکه هر کدام از اعضای اتحادیه که متقاضی فروش مرغ منجمد باشند از طرف اتحادیه پشتیبانی امور دام تا 500 کیلو حواله خرید مرغ منجمد دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: هر کیلو مرغ منجمد به قیمت 6320 تومان در اختیار توزیع‌کنندگان گذاشته می‌شود و با قیمت 6750 تومان به فروش می‌رسد.

نجفی با بیان اینکه امروز قیمت مرغ گرم مقداری گران‌تر از روزهای قبل شده و میانگین قیمت هر کیلو مرغ گرم 11 هزار و 440 تومان است و در بالاترین قیمت 11 هزار و 800 تومان است، افزود: هر کیلو مرغ گرم درب کشتارگاه به قیمت 10 هزار و 675 تومان توزیع می‌شود و قیمت توزیع‌کننده 10 هزار و 735 تومان است.

مردم با خیالی آسوده مرغ منجمد خریداری کنند

وی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده در مرغداری‌های 7440 تومان است، عنوان کرد: تفاوت قیمت مرغ منجمد با مرغ گرم حدود 5 هزار تومان است و اگر مردم از خرید مرغ منجمد استقبال می‌کردند قیمت مرغ گرم به این صورت بالا نمی‌رفت.

رئیس اتحادیه توزیع‌کنندگان مرغ، ماهی و گوشت شیراز با تاکید بر اینکه کیفیت گوشت مرغ‌های منجمد خوب و عالی است اما هنوز فرهنگ استفاده از مرغ منجمد در بین مردم جا نیفتاده است، به مردم توصیه کرد که از مرغ منجمد موجود در بازار استفاده کنند چون کاملا سالم و بهداشتی و دارای تاریخ تولید و انقضا است بنابراین ترسی برای استفاده از این نوع گوشت نداشته باشند.

وی با اشاره به توزیع گوشت گوسفند با قیمت مناسب در بازار، گفت: این گوشت‌ها با حواله اتحادیه پشتیبانی امور دام در اختیار توزیع‌کنندگان قرار می‌گیرد و قیمت آن نیز 34 هزار و 500 تومان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار