عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی و وجود مشکلات برای واحدهای تولیدی، انتظار است دولت تدابیری فوریتی برای پیشگیری از تعطیلی این واحدها اتخاذ کند.
کد خبر: ۶۵۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳ 04 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس سه شنبه به نقل از خسرو فروغان گزارش داد: بسیاری از تولید کنندگان و واحدهای تولیدی استان، مجموعه های خود را نیمه فعال کرده اند که ادامه این روش به تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری منجر می شود.
وی که در جلسه کمیسیون تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و گمرک اتاق بازرگانی فارس سخن می گفت، ادامه داد: وضعیت امروز ارز در کشور شرایط نامناسبی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده که دولت برای نجات اقتصاد کشور از وضعیت کنونی باید راهکارهای بهتر و بیشتری را مد نظر قرار دهد.
فروغان درباره وضعیت صادرات فارس هم گفت: عمده صادرات این استان را همواره تولیدات کشاورزی تشکیل می داده است که امروز صادرات ما در این بخش نیز با مشکلات متعددی روبرو است.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس گفت: در چنین شرایطی، صدور بخشنامه های مختلف که عمده آنها یک مسیر واحد را طی نمی کنند از سوی دستگاه های دولتی نیز به پیکره اقتصاد ضربه وارد می کند.
**فارس نیازمند یک نقشه راه علمی در حوزه اقتصاد است
مشاور استاندار فارس در بخش کشاورزی هم در سخنانی در این نشست، مشکل امروز فارس در بخش های اقتصادی را نبود نقشه راه علمی و اساسی دانست و گفت: این خلأ باعث جزیره ای عمل کردن دستگاه ها شده است.
امیر رضا توکلی افزود: این وضعیت سبب شده که صادر کنندگان و تولید کنندگان دچار آسیب های بسیار شوند و از این رو، ضرورت دارد نقشه راه اقتصادی فارس ترسیم شود.
وی، بی توجهی نسبت به برندسازی را یکی از نقاط ضعف موجود در استان دانست و تصریح کرد: حتی امروز می بینیم که برخی از تولیدات استان از جمله زعفران در کشور چندان شناخته شده نیستند.
مشاور استاندار فارس اظهار داشت: در مباحث مربوط به صادرات و واردات با توجه به چالش های پیش رو، برنامه ها باید به طور دقیق رصد شود و صادر کنندگان استان فارس در زمان های تصمیم گیری حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: اگر صنعت و کشاورزی در فارس هماهنگ شوند شاهد ایجاد رونق در اقتصاد استان و به دنبال آن ایجاد اشتغال خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار