امام جمعه کرمان:
تابناک کرمان- امام جمعه کرمان با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند تا جنگ را به داخل کشور بکشانند گفت: بخش عظیمی از بدهی افراد به بانک‌ها متعلق به افراد بانفوذ است که از رانت‌های خاص استفاده کردند و بدهی خود را پس نمی‌دهند.
کد خبر: ۶۶۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵ 29 September 2018

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در آئین نماز جمعه‌ی شهر کرمان که در محل مصلی بزرگ امام علی(ع) با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امام علی(ع) فرمود از خدایی بترسید که هر چه در ضمیر خود دارید و بخواهید آن را مخفی کنید خداوند از آن آگاه است و خداترسی در زندگی را آن‌گونه پیگیری کنید که در روز حساب در پیشگاه خداوند شرمنده نباشید.

وی در ادامه بحث هفته‌های گذشته با تبیین واقعه کربلا و عواملی که باعث وقوع این حادثه شد افزود: یکی از دلایل وقوع این واقعه عظیم زمامداران و حکومت بود و گروهی بر این عقیده هستند که اگر بخواهیم حکومت دینی در جامعه برقرار باشد صرف آنکه حاکم مسلمان‌زاده باشد، کفایت می‌کند.

امام جمعه کرمان گفت: با توجه در آیات و روایات و در سیره انبیای الهی و پیامبر اسلام(ص) می‌بینیم که صرف اینکه حاکم اسلام مسلمان باشد کفایت نمی‌کند و آنچه در کربلا اتفاق افتاد نیز به همین دلیل بود که حاکم زمان ادعای مسلمانی داشت اما بویی از اسلام نبرده بود.

وی با بیان اینکه در آن زمان زمامداران فقط در شناسنامه مسلمان بودند و هیچ تقیدی به احکام دینی نداشته و کاری به اسلام نداشتند عنوان کرد: گروهی از زمامداران هستند که مسلمانان بوده و به احکام اسلامی نیز مقید هستند اما با رسیدن به حکومت معتقد نیستند که احکام اسلامی در جامعه ساری و جاری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه گروه سومی از زمامداران هستند که مسلمان هستند و در زندگی شخصی و اجتماعی معتقد بر جاری شدن احکام اسلامی در جامعه هستند بیان کرد: این نوع زمامداری مورد تاکید اسلام اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با این نوع نگاه به حکومت اسلامی فرمود "تصمیم گرفتم امر به معروف کنم و از احکام الهی دفاع کنم و توجه جامعه را به سیره جدم و پدرم جلب کنم" خاطر نشان کرد: در زمان امام حسین(ع) افرادی حاکم بر مسلمین شدند که خدامحور نبودند، خدا می‌گفتند اما خداجو نبودند و تفکرات شیطانی بر آنها حاکم بود و فساد را علنی انجام می‌دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه رفتار امام حسین(ع) کاملا سیاسی اجتماعی بود و با یک حکومت طاغوتی به ظاهر اسلامی مقابله کرد گفت: رضاخان نیز همین‌گونه بود و با تظاهر به اسلام به حکومت رسید و بعد از آن با برگزاری روضه‌های امام حسین(ع) مخالفت و آنها را ممنوع کرد.

وی با بیان اینکه به‌طور کلی باید توجه داشته باشیم که بخشی از سلامت جامعه به سلامت اقتصادی جامعه بستگی دارد افزود: نمی‌شود ادعای اسلامی بودن داشته باشیم اما در اقتصاد اسلامی رفتار نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه زمانی که قرآن می‌فرماید اموال یکدیگر را به باطل نخورید و در داد و ستدها مراقبت کنید نشان از تاکید اسلام بر اقتصاد اسلامی در جامعه است و انبیای الهی نیز بر آن تاکید داشتند تصریح کرد: رشوه مورد تنفر در اسلام است تا مالی از راه غیرمشروع به دست مسلمان نیفتد و خداوند رشوه دهنده و رشوه گیرنده و کسی که واسطه این رشوه می‌شود را مورد لعن قرار داده است.

وی با بیان اینکه شک نکنید که منابع عمومی جامعه باید در تامین نیازهای عموم جامعه به‌کار گرفته شود افزود: منابع عمومی جامعه نباید در رانت بعضی‌ها باشد و شک نکنید که هر افقی از عدالت که طلوع کند فقر از جامعه کمتر می‌شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه تولید، توزیع و مصرف باید مورد توجه دقیق مسئولان باشد تا بسترهای اقتصادی فراهم شود گفت: اگر اقتصاد اسلامی در جامعه حکم‌فرما باشد شاهد تبعیض، نفوذ و رانت نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از بدهی که افراد به بانک‌ها دارند متعلق به افراد بانفوذ در جامعه است ابراز داشت: این افراد از رانت‌های خاص استفاده کردند و امروز بدهی خود را پس نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی در بیان خطبه دوم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه کرد و دشمن هنوز از این رشادت رزمندگان اسلام هراسان است.

وی با محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز در اولین روز هفته دفاع مقدس افزود: این حادثه با حمایت استکبار جهانی اتفاق افتاد و اقدامی رذیلانه بود که در آن تعدادی مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند در حالی که ادعای حقوق بشری دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه نوع پوشش خبری شبکه‌های غربی و عربستانی نشان داد که حامی این اقدام تروریستی بوده و آنها می‌خواهند جنگ را به داخل کشور بکشانند گفت: قطعا این اقدام تروریستی بدون جواب نخواهند ماند.

وی با اشاره به اینکه پیام این حادثه آن است که دشمنان در میادین رسمی توان رویارویی با رزمندگان اسلام را ندارند و بزدلانه این حادثه را رقم زدند تصریح کرد: جمهوری اسلام جوابی پشیمان کننده به آنها می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه در روزهای اخیر در سازمان ملل سخنان رئیس جمهور آمریکا و ایران را شنیدیم افزود: ترامپ که خودش را رئیس جمهور دنیا می‌داند مورد تمسخر دنیا قرار گرفت و امروز دنیا حق را می‌شناسد.

وی با اشاره به اینکه این روزها کاروان اسرای کربلا به امامت امام سجاد(ع) و راهبری زینب کبری(س) شهر به شهر می‌گذرد بیان کرد: عامل موفقیت این کاروان آن است که جریان عاشورا را جهانی کرده و منزل به منزل واقعه عاشورا را تبیین کردند.

امام جمعه کرمان گفت: امروز هم دنیا به منطق جمهوری اسلامی پی برده و دنیا فهمیده که یزیدیان در طول تاریخ شکست‌خورده است.
انتهای پیام/تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار