امام جمعه مشهد گفت: تیم مذاکره‌کننده با اخلاص در مذاکرات حاضر شدند و هم‌اکنون نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید برجام را با دقت بررسی کنند.
کد خبر: ۶۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 25 July 2015
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بحث جدید ما معرفی یک الگوی قرآنی در انسان زیستی در قالب سبک زندگی اسلامی است و خداوند در چهار شخصیت آن را تبیین می‌کند که خانواده امیرمومنان حضرت علی (ع) هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند متعال در سوره مبارک انسان الگوی انسان‌زیستی را در قالب دین معرفی می‌کند که یک مصداق آن انسان زیستی و دوم تخلف از این الگو و آثارش در زندگی مادی و اخروی انسان است لذا در این جا نکته‌ای قابل تامل است که آفریننده انسان خداوند است و باید گفت ذات مقدس خدا در خلقت انسان هدفی را در نظر گرفته است و باید در راستای زندگی انسان این هدف محقق شود.

وی ادامه داد: با این دید خداوند بعد از خلقت انسان روش زندگی را در یک آیین‌نامه‌ای مشخص تدوین کرده است که دین نام دارد، لذا اگر انسان از طریق دین پیشروی کند به زندگانی کامل می‌رسد.

امام جمعه مشهد با اشاره به تخریب قبرستان بقیع در 90 سال پیش ادامه داد: قبر چهار امام معصوم به صورت خرابه و ویرانه در برابر آفتاب قرار دارد و در حقیقت این روز را باید به صورت عزا تبیین کنیم و این مسئله خاص نیست و مربوط به همه جهان اسلام است.

وی اظهار داشت: طرح تخریب قبور ائمه به وسیله جریان وهابیت در حقیقت یک حرکت براندازنده نسبت به اسلام از نقطه اسلامی انقلابی بود، زیرا آنان بر این عقیده بودند که اگر شئون اسلام باقی بماند دیگر براندازی اسلام امکان‌پذیر نیست لذا افرادی که بقیع را تخریب کردند هدفشان براندازی اسلام بود.

وی عنوان کرد: آنها 90 سال پیش فکر کردند با تخریب قبور ائمه عاطفه شیعه و اسلام انقلابی براندازی می‌شود، لذا حساب می‌کردند اسلام به جایگاه امروزی خود نرسد و شیعه و ایران اسلامی به عنوان خاکریز اول مقابله با خدا ستیزی و دین‌ستیزی تشکیل نمی‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: تنها تخریب قبور ائمه بقیع صورت نگرفته است و همانطور که می‌دانید برخی دیگر از قبور امامان و اهل بیت‌ پیامبر نیز تخریب شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه خط تخریب قبور بقیع ادامه دارد، گفت: نمونه آن داعش و گروه‌های تکفیری هستند که در هر گوشه‌ای از امت اسلامی دست به مسلمان‌کشی می‌زنند و از فرصت استکبار جهانی استفاده می‌کنند.

وی در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: این مذاکرات 2 سال طول کشید تا برجام تهیه شد که برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و 1+5 است و اسرائیل و آمریکا و عامل مزدورش با شیطنت‌‌ در قطعنامه مسائلی را خلاف برجام گنجاندند که عرصه تنگاتنگی برای ایران اسلامی به وجود بیاورند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در برجام آمده است که 98 درصد اورانیوم به خارج از کشور برود، راکتور اراک تغییر کاربری پیدا کند، سانتریفیوژهای فردو برچیده شود و در مقابل اگر طرف مقابل به قرارداد عمل نکرد، نمی‌شود بازگشتی داشت.

وی با بیان اینکه اگر فناوری پلوتونیوم اراک برچیده شد، قابل برگشت نیست، افزود: تیم مذاکره‌کننده با اخلاص در مذاکرات حاضر شدند و هم‌اکنون نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید این موضوع را با دقت بررسی کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: اینگونه نباشد که بعد از سال‌ها که شهید دادیم تسلیم شویم و تسلیحات موشکی ما برداشته شود یعنی آمدیم کاری کنیم تحریم‌ها برداشته شود حالا گرفتار جنگ شویم؟

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تمامی قدرت بازدارندگی ما در برابر دخالت‌های نظامی دشمنان مربوط به پایمردی مردم و بخشی نیز به تسلیحات موشکی باز می‌گردد لذا اگر تسیلحات موشکی ما جمع شود و چنین قدرتی نداشته باشیم این دشمن تا دندان مسلح تمام هستی ما را می‌گیرد و این یک واقعیتی است که عزیزان ما در مجلس باید در مقام بررسی دقیق بررسی کنند.

وی افزود: مردمی که 37 سال پای این انقلاب ایستاده‌اند اینگونه نیست که تسلیم شوند و با یک قطعنامه شورای امنیت دشمنان بخواهند همه چیز ما را بگیرند و نباید هم در برابر این شگرد شیطانی شیطان بزرگ تسلیم شویم و به هرگونه‌ای که این مسئله تمام شود بهتر از تسلیم شدن در برابر دشمن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار