نماینده شهرستان‌های شرقی استان کرمان در مجلس با بیان اینکه قرار نیست که اموال عمومی کشور مانند یک معدن در اختیار یک فرد یا یک شرکت خاص باشد گفت: عدم بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان باعث شده که بیکاری و امرار معاش جوانان ما را به کارهای خلاف بکشاند. 
کد خبر: ۶۷۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱ 02 November 2018

به گزارش تابناک کرمان، حبیب‌اله نیکزادی‌پناه در جلسه شورای معادن استان کرمان گفت: قانون مصوب کرده که از امکان مالی شرکت بزرگ در خود استان‌ها استفاده شود اظهار و در حال حاضر حتماً باید حساب بانکی شرکت‌ها در داخل استان کرمان باز شود و از همین حساب دریافت‌ها و پرداخت‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه انتقال حساب‌های بانکی و گردش مالی شرکت‌های بزرگ به داخل استان و این پول می‌تواند گردش مالی بزرگی برای استان ایجاد کند گفت: این مسئله حق مردمی است که دارند آلایندگی این شرکت‌ها و معادن را تحمل می‌کنند.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در منطقه بم بیش از 30 درصد است افزود: با توجه به اینکه دولت در آنجا سرمایه‌گذاری‌هایی کرده و اشتغالزایی‌هایی انجام شده اما تعداد بیکاران آنقدر زیاد است که مشکلات زیادی در سطح جامعه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در اینجا جای سوال است که یک نفر یا یک شرکت تا چه حد می‌تواند مردم را معطل کند؟ گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود حقوق مردم را یک علامت می‌گذارند و دیگر هیچ‌کس، هیچ اقدامی نمی‌تواند روی آن کار انجام دهد.

نیکزادی‌پناه با اشاره به اینکه در استان کرمان یک‌نفر آمده و روی یک پهنه معدنی علامت گذاشته و رفته و هیچ اقدام دیگری انجام نداده است افزود: همین مسئله و مشکل بیکاری و امرار معاش مردم را مجبور به قاچاق کالا می‌کند و آنوقت فردی که حقوق مردم را در دست گرفته آزاد و رها در این کشور می‌چرخد و هیچ اقدامی نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه قرار نیست که اموال عمومی کشور مانند یک معدن در اختیار یک فرد یا یک شرکت خاص باشد عنوان کرد: باید در یک مهلت قانونی اگر کسی اقدام نکرد باید مجوز آن ابطال شود.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معادن حق مردم است بیان کرد: سازمان بازرسی کشور و دستگاه قضائی باید در این زمینه اقدام کند نه اینکه منتظر باشد تا مردم از سر ناچاری دزدی کنند و بعد آنها را دستگیر کرده و زندانی کند.

وی با بیان اینکه اوج فاجعه زمانی است که در بازدید از زندان بم بیش از هزار و 500 نفر زندانی وجود دارد که بالای 75 درصد آنها جوان هستند افزود: متأسفانه بیش از 85 درصد این زندانیان به‌دلیل امرار معاش وارد کار خلاف شدند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار