مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه تمامی زیرساخت‌ها برای دریافت یک درصد از محل فروش معادن کرمان در استان موجود است گفت: در حال حاضر با بررسی انجام شده ۲۷ درصد از حساب‌های بانکی و گردش مالی شرکت‌های بزرگ به استان منتقل شده است.
کد خبر: ۶۷۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰ 02 November 2018

به گزارش تابناک کرمان، مهدی حسینی‌نژاد در جلسه شورای معادن استان کرمان گفت: مهم‌ترین مصوبات جلسات قبل شورای معادن استان کرمان به‌استناد ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه، مقرر شد که یک درصد از محل فروش معادن کرمان به استان اختصاص پیدا کند.

وی با یادآوری اینکه چندین جلسه شورای معادن استان در این رابطه تشکیل شده که پس از واریز یک درصد معادن این پول چگونه به استان برگشت داده شود گفت: قرار شد یک تا دو معدن به‌صورت پایلوت این کار را انجام دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه لیست واحدهای آلاینده نیز مشخص شده است افزود: 48 واحد آلاینده در این لیست مشخص و محیط زیست نیز این لیست را تائید کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی زیرساخت‌ها برای دریافت این یک درصد در استان کرمان موجود است عنوان کرد: حساب بانکی استانی در این رابطه نیز باز شده است.

حسینی با بیان اینکه بررسی و نظارت بر انتقال حساب‌های بانکی و گردش مالی شرکت‌های بزرگ به داخل استان نیز از مصوبات جلسات قبلی شورای معادن استان بوده است گفت: این مسئله توسط دستگاه قضائی استان در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با بررسی انجام شده 27 درصد از حساب‌های بانکی و گردش مالی شرکت‌های بزرگ بیشتر به استان منتقل نشده است بیان کرد: به‌دلیل محرمانه بودن آمار امکان طرح آن در این جلسه نیست.

علی اسدی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه براساس ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه قرار شد که یک درصد از فروش مواد معدنی و صنایع معدنی به استان‌ها برگشت داده شود اظهار داشت: مقرر شده که این یک درصد در شورای معادن استان‌ها طرح شده و در آنجا در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه این درآمد مازاد عوارض آلایندگی است و باید توسط سازمان مالیاتی وصول شود افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور نیز پس از تائیدیه وصولی استان آن را به شورای برنامه‌ریزی استان ابلاغ کند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار