فرماندار زرند؛
فرماندار زرند گفت : زرند برای مدت دو سال به عنوان مسئول دبیرخانه دائمی گشکا (گروه گردشگری شهرهای کویری ایران) انتخاب شد که باید تولد 'گشکا' در زرند را به فال نیک بگیریم.
کد خبر: ۶۷۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳ 07 November 2018

به گزارش تابناک کرمان، حبیب الله خنجری در نشست برنامه ریزی برگزاری اولین آئین هفته فرهنگی گشکا (گروه گردشگری شهرهای کویری ایران) افزود: در پی انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی پنج شهرستان کویری در شهریورماه امسال که با حضور روسای میراث فرهنگی زهک، بافق، دامغان، بجستان و شهر زرند به امضا رسید بلافاصله این دبیرخانه کار خود را در زرند آغاز کرد.

وی با اشاره به آمادگی شهرستان زرند به عنوان اولین میزبان گروه گردشگری شهرهای کویری ایران در هفته فرهنگی گشکا گفت: این کار ارزشمند قرار است برای اولین بار در شهرستان زرند برگزار شود و تمام دستگاههای اجرایی موظف به همکاری با دبیرخانه «گشکا» هستند.

وی با اشاره به بازدیدهایی که تاکنون اعضای دبیرخانه از شهرستان های دامغان، بجستان و بافق داشته‌اند گفت: هدف از این بازدیدها آشنایی با توانمندی‌های گردشگری مناطق یاد شده بوده است که در نهایت با برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه گردشگری بتوانیم باعث تحول صنعت گردشگری در این پنج شهر کویری مهم شویم.

محمد اسلامی دبیر گروه گردشگری شهرهای کویری ایران نیز در ادامه گفت: با مطالبه‌گری و رایزنی‌های خوبی که توسط مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان در خراسان رضوی، سمنان، یزد و سیستان و بلوچستان انجام گرفت این اتفاق برای اولین بار در حوزه گردشگری کویرنوردی ایران رخ داد. 

وی در ادامه از احتمال حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و مدیران کل میراث فرهنگی پنج استان در مراسم افتتاحیه گشکا خبر داد و گفت: در هفته فرهنگی گشکا هر شب یکی از شهرستان‌های عضو پیمان 'گشکا' (گروه گردشگری شهرهای کویری ایران) با اجرای برنامه های شاد به معرفی برنامه‌های آیینی، موسیقی‌های محلی، بازی‌های بومی، صنایع دستی و سوغات، و معرفی جاذبه‌های طبیعی استانشان خواهند پرداخت.

وی همچنین گفت: در طول هفته نمایشگاه صنایع دستی و سوغات این شهرها همه روزه از ساعت 15 عصر لغایت 21شب در محل برگزاری جُنگهای شادی شهرهای گشکا برای بازدید عموم مردم و آشنایی با توانمندی های سایر شهرستان های گروه گردشگری شهرهای کویری ایران دائر خواهد بود.
گفتنی است که زرند در 75کیلومتری کرمان قرار دارد.
انتهای پیام /*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار