کد خبر: ۶۷۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶ 09 November 2018

کرمانی ها شش ماه استاندار ندارند/ داستان یک تغییر یا ترس از این تغییر

 

بزرگترین استان کشور از خرداد ماه تاکنون با سرپرست اداره می‌شود و با وجود تذکرهای مکرر مردم، نمایندگان و ائمه جمعه وزارت کشور دوست ندارد به وظیفه ذاتی خود که انتخاب استاندار است جامه عمل بپوشاند.

 

به گزارش تابناک کرمان، در اوایل خرداد ماه امسال استاندار کرمان استعفاء می‌دهد که متقابلاً وزارت کشور می‌بایست حداکثر طی سه ماه استاندار جدید کرمان را معرفی می‌کرد، اما نکرد آنهم در شرایطی که کشور با بحران‌های اقتصادی و تحریم‌‌های پی‌درپی و مضاف برآن خودتحریمی‌های عوامل نفوذی در کشور مواجه است، سکاندار اقتصاد مقاومتی در استان کرمان هم‌چنان خالی مانده و تا امروز جزء سکوت مردم کرمان از عوامل انتخاب استاندار تحرکی ندیده‌اند تاوان این سکوت پای کیست؟ وزیر کشور یا مجمع نمایندگان!!!!
چرا بایستی اقدامات نمایندگان مردم کرمان در مجلس خلاصه شود به تذکرهای پوچ و مصاحبه‌های توخالی بهتر است، وکلای مردم کرمان در مجلس اگر واقعاً صداقت دارند و پشت پرده زدوبندی ندارند در ارتباط با این عمل وزارتخانه طرح سؤال از «وزیر کشور» را کلید بزنند و ایشان را در پرتگاه استیضاح قرار دهند.

با وجود اینکه سرپرست می‌تواند سه ماه در یک سمت فعالیت کند اما بر خلاف قوانین سرپرست استانداری کرمان نزدیک به شش ماه همچنان فعال است، تعارضات پشت پرده بین گروه‌های سیاسی نزدیک به دولت برای انتخاب کاندید مورد نظرشان یکی از بهانه‌های تأخیر در انتخاب استاندار محسوب می‌شود، ضمن اینکه دولت هم عجله‌ای در انتخاب سکاندار بزرگترین استان کشور را ندارد.
گفته می‌شود دولت بین انتخاب فدایی و بازوند سردرگم شده، مظفر اسکندی‌زاده یکی از لیدرهای سیاسی استان کرمان نزدیک به دولت در خصوص آخرین گمانه‌زنی‌ها در صفحه اینستاگرامش گفته: جریان نزدیک به کارگزاران سعی دارند سرپرست فعلی استانداری کرمان را ابقاء کنند، از سوی دیگر جریانی سعی دارند هوشنگ بازوند استاندار نمونه در دولت تدبیروامید را به کرمان بیاورند.
وی که از لابی سنگین کارگزاران برای معرفی گزینه مورد نظرشان سخن گفته اما خودش طرفدار بازونده و معتقده که یکی از بهترین گزینه‌ها برای کرمان است.
در این میان اصولگریان گزینه‌ای برای استانداری کرمان ندارند و آینده‌ای را هم برای همفکرانشان در خصوص تصدی این سمت در دولت فعلی نمی‌بینند، اما به شدت از تأخیر در عدم معرفی استاندار کرمان ناراضی هستند و از سوی دیگر بر دو محور کلی پافشاری دارند اول اینکه استاندار باید بومی باشد و دوم اینکه تخصص اقتصادی داشته باشد.
تأخیر در انتخاب استاندار از عجایب تاریخ کرمانه، در پس پرده انتخاب استاندار کرمان و طی شش ماه گذشته تلاش‌های چهره‌های نزدیک به کارگزاران و البته گزینه‌های نزدیک به جریان تدبیر و امید برای معرفی گزینه مورد نظر خودشان ادامه دارد و در این میان مردم استان کرمان هستند که در این کشمکش‌های سیاسی جریانات نزدیک به دولت با وجود مشکلات اقتصادی تماشاچی تعللی هستند که در گذشته استان کرمان هم بی‌سابقه بوده است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار