رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار دانش‌آموز شبانه‌روزی در استان کرمان وجود دارد گفت: سرانه مدارس عشایری برای این دانش‌آموزان بسیار پایین است و در این حوزه دچار معضل هستیم.
کد خبر: ۶۷۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۹ 09 November 2018

به گزارش تابناک کرمان، منوچهر امیر‌تیموری در نشست با مدیران مدارس عشایری استان کرمان که با حضور سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایری کشور برگزار شد اظهار داشت: آموزش و پرورش عشایری یک شاهکار و یک خدمت بزرگ به کشور بوده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش عشایری توانسته در کشور از بی‌سوادی جلوگیری کند، تصریح کرد: آموزش و پرورش عشایری متناسب با زندگی مردم عشایری برنامه‌ریزی می‌کند تا بتواند موفق شود.

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با تاکید براینکه آموزش و پرورش عشایری به موفقیت بزرگی در استان دست یافته است، گفت: با وجود همه موفقیت‌ها اما هنوز عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد که باید جبران شود.

وی بزرگترین معضل آموزش و پرورش عشایری را کبود شدید نیروی انسانی دانست و افزود: امروزه این کمبود در حال برطرف شدن است.
امیر‌تیموری با بیان اینکه چند سال پیاپی خیران مدرسه‌ساز در استان عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند، عنوان کرد: بیش از 80 مدرسه خیرساز عشایری در استان کرمان تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه هزار و  400 نفر دانش‌آموز عشایری توسط فنی حرفه‌ای آموزش داده شده است گفت: دانش‌آموزان مدارس عشایری فرصت مهارت‌آموزی ندارد و بنا داریم چند سیستم سیار در برای مدارس فعال کنیم.
رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با بیان اینکه نبود زیر‌ساخت‌های مناسبت باعث مشکلاتی برای معلمان عشایری شده است، عنوان کرد: وضعیت نابسامان زیرساخت‌ها برای عشایر از جمله جاده‌ها برای معلمان و دانش‌آموزان عشایری مشکل‌ساز شده است.

وی با اشاره به اینکه کمبود سرانه دانش‌آموزی داریم، عنوان کرد: حدود 4 هزار دانش‌آموز شبانه‌روزی در استان کرمان وجود دارد که سرانه مدارس عشایری برای این دانش‌آموزان بسیار پایین است و ما در این حوزه دچار معضل هستیم.

امیرتیموری عنوان کرد: در بحث استخدام بچه‌های عشایری کاری نشده و باید دولت در این زمینه نیز تدابیری بیندیشد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار