افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال در این برنامه اظهار داشت: استان فارس ظرفیت‌‌های بسیار خوبی در والیبال دارد که باید به آن توجه جدی شود تا بتواند در کشور خودنمایی کند.
کد خبر: ۶۹۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 26 December 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: انتخابات هیئت والیبال استان فارس با حضور سرپرست فدراسیون والیبال، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس و دیگر مسئولان برگزار شد و قاسم مقیمی با کسب 15 رای از مجموع 16 آرای ماخوذه به عنوان رئیس هیئت والیبال استان فارس برای مدت چهار سال برگزیده شد.

افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال در این برنامه اظهار داشت: استان فارس ظرفیت‌‌های بسیار خوبی در والیبال دارد که باید به آن توجه جدی شود تا بتواند در کشور خودنمایی کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این رشته تیمی در ایران حال و روزی خوبی دارد و در جهان با کسب رنکینگ 8 بسیار مطرح و خوشنام است، گفت: والیبال کشور با برنامه‌ریزی خوبی که شده خودش را در سطح تیم‌های بزرگ جهانی نشان داده و این روند باید ادامه داشته باشد.

داوری خاطرنشان کرد: در بازی‌های نخبگان ورزشی بیش از 5000 نفر را استعدادیابی کردیم که در مجموع حدود 150 نفر از آقایان و بانوان برای شرکت در تمرینات و اردوهای مختلف انتخاب شدند.

سرپرست فدراسیون والیبال با بیان اینکه در همه رده‌های سنی پیشرفت خوبی داشته‌ایم اظهار داشت: برنامه دراز مدت فدراسیون والیبال فقط به تیم بزرگسالان ختم نمی‌شود بلکه از همه استان‌ها و شهرستان‌ها برای کشف بازیکنان برتر برای آینده تیم ملی تلاش می‌کنیم.

 

افشین داوری با بیان اینکه فارس در والیبال کشور نیاز به یک عزم جدی دارد خاطرنشان کرد: به دلیل زیرساخت‌های خوبی که در ورزش فارس به وجود آمده امیدوارم در سال آینده با یک مدیریت خوب و هدفمند یک تیم از استان فارس را در لیگ‌های بالای والیبال کشور شاهد باشیم.

داوری افزود: امید است که بتوانیم میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا را به شیراز اعطا کنیم و فدراسیون هم آمادگی دارد که از هیچ کمکی نسبت به پیشرفت ورزش والیبال دریغ نکند.

حیدرعلی کامیاب، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این جلسه از فاصله ایجاد شده بین والیبال فارس با والیبال کشور انتقاد کرد و افزود: با وجود ظرفیت‌های قابل توجه در زیر ساخت‌ها و نیروی انسانی انتظارات از استان فارس بیش از این است.

وی حلقه گمشده در مسیر توسعه، پیشرفت و بازگشت به جایگاه اصلی والبیال فارس را همدلی و اتحاد دانست و گفت: مردم فارس است که هر هفته به تماشای مسابقه نماینده استان خود در لیگ برتر والیبال کشور بنشینند.

کامیاب با اشاره به تامین زیرساخت‌های ورزشی در اکثر نقاط استان بر لزوم توسعه ورزش والیبال در بخش همگانی تاکید کرد و گفت: والیبال ورزشی شاد، مفرح و خانوادگی است که با حداقل امکانات لازم انجام شدنی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با انتقاد از نگاهی که به دنبال تیم داری در هیئت والیبال است افزود: با تیم داری در هیچ هیئت ورزشی به جایی نمی‌رسیم و والیبال هم از این قاعده مستثنی نیست.

کامیاب یکی از راه‌های بازگشت والیبال فارس به جایگاه اصلی خود را توسعه این ورزش توسط بخش خصوصی و بازکردن پای حامیان مالی در والیبال استان دانست اما در عین حال بر این نکته نیز تاکید کرد که هنر استفاده از نیروی انسانی به مراتب مهم‌تر از در اختیار داشتن منابع مالی است.

وی بر برنامه محور بودن هیئت‌های ورزشی تاکید کرد و گفت: تهیه یک برنامه کارآمد ضمن تعریف درآمدی پایدار برای هیئت‌های ورزشی بسیاری از مشکلات مالی رشته‌های مختلف ورزشی را برطرف می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس از آمادگی این استان برای میزبانی مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف سخن گفت و از سرپرست فدراسیون والیبال درخواست کرد تا در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار