استاندار خراسان رضوی :
استاندارخراسان رضوی گفت: معین های اقتصاد مقاومتی در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی استان از بعد از عید عملیات اجرایی خود را در مناطق آغاز و با جلب مشارکت مردم طرح های مربوطه را اجرایی می کنند.
کد خبر: ۷۱۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 08 February 2019

به گزارش تابناک کرمان، علیرضا رزم‌حسینی در جریان سفر به شهرستان فریمان و بازدید و بهره‌برداری از چند واحد تولیدی در شهرک کاویان افزود: الان 6 قرارداد و موافقتنامه با 6 سرمایه‌گذاری و شرکت توانمند برای اجرای طرح توسعه اقتصادی در 6 منطقه و شهرستان به امضاء رسیده  و طی دو روز گذشته کلاسهای کاربردی آموزشی نیز برای آنان در ستاد استانداری برگزار شده و دستورات اجرایی لازم هم به آنها داده شده است.

 وی عنوان کرد: طرح مثلث توسعه اقتصادی این یک مدل دراز مدلت و همیشگی است زیرا توسعه متوقف نمی شود و زمانبندی ندارد.

 وی افزود: این موضوع وابسته به اراده کارگزاران حکومت است که تا چه حد در حمایت از این مدل توسعه اقتصادی پایدار و همراه باشند.

وی با اشاره به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به عنوان مجاهدان این عرصه گفت‌: آنچه که امروز در این دو طرح اقتصادی افتتاحی انجام می‌شود در واقع همان هدف ما یعنی ایجاد اشتغال از طریق شرکت‌های غیر دولتی از جمله خصوصی است چنانکه شیشه فلوت کاویان و یا رنگرزی و ریسندگی زمرد با سرمایه‌گذاری قابل توجه ضمن کمک به حوزه تولید با کیفیت و صادراتی در ایجاد اشتغال منطقه هم نقش ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه شیشه فلوت کاویان که آمادگی خود را برای معین اقتصادی شهرستان فریمان اعلام کرده که کار بسیار بزرگی است و وقتی کاری با جدیت و همراهی همه بخش ها توام باشد حتما موفق خواهد بود.

وی تصریح کرد: باید همه با هم باشیم که در این صورت سرمایه گذار به حوزه توانمندسازی مردم بویژه محرومین ورود یافته و جوانانی که نیازمند کار و اشتغال هستند با فکر و پول خود همراه می شوند.

 استاندار خراسان رضوی گفت: مجموعه‌ای که چند صدنفر را را توانسته با سرمایه خود در یک واحد تولیدی شاغل کند به طور قطع می تواند و این ظرفیت را دارد که در روستاهای منطقه با ایجاد اشتغالهای خرد از طریق تجمیع مناطق اندک مردم زمینه توسعه و اشتغال و تولید را فراهم نماید.

وی اظهار کرد: این نمونه عینی اقتصاد مقاومتی و مردمی است که شرکت‌های توسعه‌گرا و افراد توسعه‌گرا به عرصه وارد شده و مسئولیت هدایت و جهت دهی به منابع و ظرفیت ها و توان مردم را عهده دار شوند.

وی با تأکید بر اینکه بعد از عید کار را اجرایی می‌کنیم و گزارش هم توسط خود مردم ارائه می شود، گفت: اما این کار باید به تدریج با حوصله، جلب اعتماد مردم و علاقمندی و ورود آنان به موضوع محقق شود و امید است همکاری همه ارکان جامعه بویژه ائمه جمعه را در این موضوع و جلب مشارکت مردم داشته باشیم.

وی گفت: در واقع این طرح با حمایت و همراهی همه بخشهای حاکمیت و مردم و بخش خصوصی اجرایی می‌شود و تداوم می‌یابد و تا زمانی که این همراهی ها و حمایت ها باشد معینها کارشان را ادامه می‌دهند .
فریمان در فاصله 77 کیلومتری مشهد واقع شده است.

معین های اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال 98 برای توسعه مناطق فعال می‌شوند
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار