یک تحلیل راهبردی؛
حسنین هیکل در دیدار با نمایندگان رسانه ها، به خبرنگاران ایرانی گفته بود که بروید دست ولایت فقیه خودتان را ببوسید که بعد از دوران هخامنشی، نیروهای شما را به کرانه های مدیترانه رسانده است...
کد خبر: ۷۱۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰ 15 February 2019

به گزارش تابناک کرمان، محسن رضایی در کارگاه مهارت افزایی بازرسان فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: در گام دوم انقلاب، محصولات ساخت ایران، می تواند جای محصولات غربی و ژاپنی را در بازارهای داخلی و منطقه بگیرد. سازمان حج و زیارت و نهادهای مشابه در پیاده سازی بیانیه اخیر مقام معظم رهبری نقش فعال داشته باشند.

محسن رضایی: بزودی آمریکایی‌ها از مواضع‌شان بر علیه ایران عقب نشینی خواهند کرد/ دوباره دنیا برای رابطه با ایران صف می‌کشد

پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز پنجشنبه 25 بهمن در جمع بازرسان فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت گفت: جشن چهل ساله فجر ملت ایران و بیداری جهان اسلام را تبریک عرض می کنیم و از ملت بزرگ ایران اسلامی که این انقلاب را تا به امروز با فداکاری و ایثار حفظ کرده اند و عظمت خود را در راهپیمایی22بهمن به جهانیان نشان دادند، صمیمانه تشکر می کنیم.

دکتر محسن رضایی با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در استان سیستان و بلوچستان گفت: حادثه جنایتکارانه داعشی های مورد حمایت اسراییل در حمله به اتوبوس پاسداران، بدون جواب نمی ماند. بغض آمریکایی ها از ملت ما موجب این انتقام کشی ها و وقایع تروریستی شده است و آنها از عصبانیت حضور میلیونی مردم در جشن انقلاب، عزیزان ما را به شهادت رساندند.

وی در ادامه خطاب به بازرسان فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: از شما که ابلاغ ندای مظلومیت و بیداری ما را در مراسم حج بر عهده گرفته اید، ممنونیم. انقلاب ما از مرزبندی میان حق و باطل شروع شد. در این انقلاب ملتی که خودش را گم کرده بود، هویت و شناسنامه پیدا کرد. مرزبندی بین حق و باطل، جبهه ای از امید و آینده نگری را بروی ملت ما باز کرد. وقتی خودمان را در جبهه حق دیدیم دوباره حیات پیدا کردیم و به حرکت در آمدیم.

رضایی افزود: این مرزبندی یک مرزبندی فراراهبردی بود و سرآغاز یک عصر جدید در جهان شد. با فلسفه ای که انقلاب ما معرفی کرد، سرآغاز یک عصر جدید شد که دین را در کنار دنیا قرار داد. انقلاب ما سعادت بشری را در گروی کنارهم قرار گرفتن دین و زندگی معرفی کرد. از سوی دیگر، انقلاب اسلامی ما، دین را در کنار سیاست گذاشت و آشتی داد. محور خود را نیز تکیه به فطرت بشر و مردم قرار داد و زندگی و جامعه توحیدی را به عنوان یک الگو به جهان ارائه کرد. این مساله را جز اسلام، هیچ مکتبی و جریانی، نمی توانست انجام دهد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: انقلاب ما پیشرفت های بشری، از دموکراسی گرفته تا جمهوریت را با دین در کنار هم قرار داد و به همین دلیل غرب و شرق در مقابل ما ایستادند. در بیانیه دیروز مقام معظم رهبری چگونگی موقعیت انقلاب تبیین شده است. ما بخشی از راه را طی کرده ایم باید «گام دوم» که بزرگتر است را، آغاز کنیم.باید به خاطر داشته باشیم تداوم گام اول در دهه های آینده بسیار مهم است. تکمیل کردن گام اول و ورود انقلاب به حوزه های جدید در گام دوم، این گام را مهم‌تر از گام اول خواهد کرد.

محسن رضایی ادامه داد: باید ارزش های انقلاب را به نسل های بعدی منتقل کنیم و رویکردهای انقلاب را ادامه بدهیم. ما در گام اول سیاست، دفاع و امنیت را به فتح نیروهای انقلاب درآوردیم و در بیش از۱۰ کشور نیروهای ما در امور دفاعی و امنیتی مشورت می دهند. چنین اقتداری هیچ گاه در تاریخ معاصر ما نبوده است. آقای حسنین هیکل در دیدار با نمایندگان رسانه ها، به خبرنگاران ایرانی گفته بود که بروید دست ولایت فقیه خودتان را ببوسید که بعد از دوران هخامنشی، نیروهای شما را به کرانه های مدیترانه رسانده است. 

وی افزود: متاسفانه با پیشرفت غیر متوازن روبرو هستیم. در موضوعات دفاعی، سیاسی و امنیتی بسیار پیشرفته هستیم اما در صنعت غیرنظامی از جمله خودروسازی عقب ماندگی داریم. ما نیازمند ایجاد روحیه خودباوری در صنعت خودروسازی هستیم. باید «ما می توانیم» را وارد صنعت و اقتصاد کنیم. در گام دوم انقلاب، محصولات ساخت ایران، می تواند جای محصولات غربی و ژاپنی را در بازارهای داخلی و منطقه بگیرد.

دکتر رضایی با اشاره به ساختار اقتصادی برخی کشورهای تولیدکننده نفت گفت: در دنیا، کل پول نفت را از مصرف مستقیم دولت‌ها می‌گیرند و برای تولید و ایجاد شغل به کار می‌گیرد. نباید خام فروشی کرده و دولت هزینه‌های جاری خود را از محل فروش نفت جبران کند. کشور ما اگر تولیدی و صنعتی شود، روزانه یک میلیون بشکه نفت باید وارد کنیم. اقتصاد ما متاسفانه روی ریل تولید ملی نیست و روی ریل فروش ثروت ملی است. ثروت ملی باید تبدیل به سرمایه شود. جلوی انحراف از سیاست های کلی را با نظارت مجمع، سد خواهیم کرد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: ما در سیاست و دفاع، رویه ها و شیوه های انقلابی را در پیش گرفته ایم، اقتصاد ما باید انقلابی و اسلامی شود. از زندگی و معیشت مردم تا پیشرفت‌های فن آورانه در گام دوم باید مورد توجه قرار گیرد. توسعه انقلاب در منطقه و جهان اسلام، باید دیده شود و باید به دیگر ملت ها کمک کنیم تا از دست آمریکا و اسرائیل رها شوند. خود ملت ها و دولت ها باید استقلال و آزادی خودشان را به دست بیاورند. برای ما وحدت در جهان اسلام اهمیت راهبردی دارد و برای آن هزینه داده ایم. البته برخی کشورها نباید سو استفاده کنند. انتظار ما این نبود که برخی کشورهای منطقه در سالهای اخیر چنین رویه ای را پیش بگیرند. برای ما مساله حج و عمره، از تنش های سیاسی جدا بوده و امیدواریم که صف واحد ملت های مسلمان در برابر آمریکا و اسرائیل تشکیل شود.

دکتر رضایی گفت: وحدت جهان اسلام هم، در جهان اسلام اهمیت دارد. ما از وجود تفرقه در جهان اسلام، ضربه می خوریم. وجود داعش و منازعات در منطقه به دلیل فقدان وحدت در جهان اسلام است. اگر بازار مشترک و گروه و اتحادیه امینتی در جهان اسلام داشتیم، این وضعیت پیش نمی آمد. این وحدت باید از شعار به روش های عملیاتی وارد شود. باید به بازار و پول مشترک فکر کنیم. ملت ها و نخبگان جهان اسلام، واقعا قدرت عظیمی دارند. می شود تشکل هایی را ایجاد کرد که به وحدت عملی در جهان اسلام نزدیک شویم. پیش بینی من، اتحاد بیشتر جهان اسلام در دهه آینده است.

وی افزود: خوشبختانه بستر این کار فراهم شده است. آمریکایی ها در آستانه خروج از منطقه ما هستند. آنها سربازانشان را از سوریه و افغانستان بیرون می برند و کشورهای منطقه را به نیابت، درگیر جنگ کرده اند تا از هزینه های جنگ فرار کنند. آمریکایی ها دیگر قادر نیستند هزینه های حضور در بسیاری از مناطق را بپردازند. قدرتمندی چین و روسیه در فناوری های موشک قاره پیما، ماجرا را تغییر داده است. آنها نگران هستند نکند ایران هم به ساخت موشک‌های نوین دست پیدا کند زیرا هر موشک می‌تواند ناوهای بزرگ آمریکا را غرق و نابود کند. ایجاد دیوار تعرفه‌ها زدن تیر خلاص به اقتصاد آزاد جهانی است و آمریکایی ها دارند از بسیاری از کنوانسیون ها خارج می شوند. اولین حادثه برای آمریکا در غرب آسیا است. در پرونده اوکراین آمریکا دیگر فعالیتی انجام نمی دهد. مساله جزایر مصنوعی چین را به نوعی رها کرده است. پرونده کره شمالی به یک دیدار و مذاکره خلاصه شده و یک ماه بعد، رسوایی اش مشهود شد.
 
سرلشگر پاسدار دکتر محسن رضایی گفت: امروز امریکایی ها فقط یک پرونده را روی میز نگه داشته اند آن هم مربوط به ایران است. تحریم ها را نگه داشته اند و مرتب حرف از مذاکره می زنند. رفتارشان تناقض دارد. امریکایی ها به کلی عقب نشینی خواهند کرد و کشورهای همسایه دوباره از سر ناامیدی از آمریکا، برای برگشت به رابطه با ایران، صف می کشند. منطقه باید خودش را برای روزهای پس از عقب نشینی آمریکا آماده کند. ما شعار ایران بزرگ را سر نمی دهیم اما به دلیل کانون بودن ایران در جهان اسلام می تواند قطب تمدن بزرگ اسلام باشد. مهم ترین کار را هم نیروهای انقلاب انجام خواهند داد.

دکتر رضایی گفت: برای ادامه پرفروغ و موثر انقلاب باید انرژی های جدیدی را آزاد کنیم. امیدوارم که بیانیه اخیر مقام معظم رهبری، اجرایی شود و به انتشار و تابلوزدن محدود نشود. برای این کار باید نیروهای انقلاب فعال شوند و باید این بیانیه را سرآغاز آزادکردن انرژی های جدید بدانیم. ما امروز باید سطح برخورد با مسائل را از قدرت به انقلاب برگردانیم. باید سقف پرواز را به سمت انقلاب بیاوریم و وحدت نیروها را عملی سازیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نشست محکوم به شکست ورشو گفت: آقای ترامپ این طور خیال می کرد که در 22 بهمن فشارها طوری خواهد شد که می تواند در ورشو، کشورهای منطقه را در ضربه زدن به انقلاب، همراه کند. شک ندارم که آقای ترامپ باید با سر افکندگی جلسه را اداره کند و شکست می‌خورد. ما دشمنان خود را دست کم نمی گیریم. یکی از کارهای خطرناک صورت گرفته در 15 سال اخیر این است که مقامات برخی کشورهای منطقه به اسرائیلی ها میدان داده اند و اسرائیل در آنها فعال شده است. این ها پایدار نخواهد بود و با روشنگری در میان نخبگان جهان اسلام، رویه سازش محکوم به شکست است. در عین حال که به آینده امیدوار هستیم، مراقب برنامه های آنها هستیم. الان برنامه ها آقای ترامپ به هم ریخته و شکست خورده است.

در پایان این برنامه، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، به پرسش‌های شرکت کنندگان در این کارگاه، پاسخ داد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار