کد خبر: ۷۳۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ 09 April 2019

انتهای پیام/ حسن عباسی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
برای اینکه کمیسیون انرژی مجلس پاسخگو باشد, باید ارزیابی نمود که چه شخصیت‌هایی با چه توان علمی و مهندسی کمیسیون را اداره نموده و می‌نمایند. آنچه از تحقیقات صحرایی طرح‌های سدسازی,آبخیزداری,مهندسی رودخانه ها,بی توجهی به مهار ,انحراف سیلاب‌ها نسبت به شهرها و روستاها برمی‌آید,نشان دهنده این واقعیت است که کمیسیون فقط بر تقسیم پول نقش داشته ودارد.اعضاء کمیسیون از توان علمی که قادر به نظارت کیفی بر امور اجرایی وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی برخوردار نبوده,و پایگاه علمی و مستندی از کمیسیون‌های قبلی در مجلس نهادینه نشده.پایگاهی که اگر اعضاء کمیسیون فاقد توان کارشناسی بودند,حد اقل از علم و دانش مهندسین متعهد استفاده نمایند.فکر کرده اند که توسعه شهرها,روستاها بدون در نظر گرفتن حوزه‌های ابریز,مسیرسیلاب‌ها,امکانپذیر نمی‌باشد.از طرفی ناتوانی علمی انها ونداشتن شناخت کافی از پروسه‌های هواشناسی و هیدرولوژی در خواب استمرار خشکسالی فرو رفته‌اند.امید است که جریانات سیلابی اخیر هشداری برای آنها باشد,وحداقل برایشان تفهیم شده باشد, که این قبیل موارد در ارزیابی دانش امروز حوادث غیر مترقبه ای که از ان ماسک می‌سازند نیست.زمان آن رسیده که برای کلیه پروژه های اب و خاک وزارت نیرو وجهاد کشاورزی شناسنامه علمی تهیه نموده,تا مسئولین فنی و مدیریتی احساس کنند که با حال و هوای خشکسالی نمیشود مملکت را به گورستان طرح‌های اب و خاک تخریب شده و بی خاصیت تبدیل نمود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
وقتی‌که نماینده کوهبنان و زرند عالی ترین جایگاه را در کمیسیون انرژی مجلس دارد, ولی از مسائل آبگیری سدهای خاکی جور کوهبنان و گیتری در حوزه نمایندگیش بی‌خبر هستند, از این کمیسیون در سطح کشور چه انتظاری میتوان داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
آیا بهتر نیست که همزمان با خدمت‌رسانی مستمر کمیسیون انرژی مجلس تیم‌هایی از ارگان‌های وزارتخانه‌های: نیرو, جهاد کشاورزی , راه را معین نماید, تا آماری از از طرح‌های سدهای خاکی, آبخیزداری, پخش سیلاب‌ها,پل‌ها,خاکریزهای اطراف جاده‌ها و این قبیل موارد را که به دلایل عدم رعایت نکات فنی و مهندسی تخریب شده‌اند,گزارش نمایند. حداقل تجربه‌ای باشد برای خاتمه بخشیدن به کارهای غیر فنی.
بمب‌های وزارت نیرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
مزید استحضار کمیسیون انرژی اعلام نمایم که اساسی‌ترین ابزار کار شما یعنی وزارت نیرو در ارتباط با آب چنان با فضاسازی‌های خوش سیما در استان‌های مختلف مردم را سرگرم, و بنیان زندگی مردم را به مخاطره انداخته, که کمیسیون انرژی به لحظه بایستی منتظر شنیدن انفجارهای آنها باشد.
سرگرم نمودن مردم استان‌های سیستان و بلوچستان, کرمان و... به تأمین اب با آبهای ژرف, وعدم توجه به برنامه‌ریزی برای مهار آبهای سطحی در طی سالیان گذشته یکی از این فضاسازی‌هاست.میدان دادن به ذوب مس در استان کرمان برای جمع‌آوری و تخلیه یک‌باره آب سفره‌های زیرزمینی, همینطور گل گهر و.... ریشه در ندانمکاریهای خانمان برانداز وزارت نیرو دارد.شما سیل و سیلاب را به عیان می بینید و برای آن همه بسیج می‌شوند.ولی مواردی را که محضرتان مطرح می‌شود,چاه‌های غیر مجاز ,چاه‌های کوره را روءیت نفرموده اید. هزار بار به شما اطمینان می‌دهم که وزرات نیرو بمب‌های خاموشی صدها بار قویتر از سیل وسیلاب‌های فعلی در دل این استانها کار گذاشته. شما کمر همت بربندید و به موقع آنها را خنثی نمایید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
پیشنهادات به کمیسیون انرژی مجلس:

1-ابلاغ به واحدهای حراستی کلیه ارگان‌های سراسر کشور که در جهت جمع‌آوری اطلاعات دقیق از تمامی طرح‌هایی که در اثر سیلاب‌های اخیر خسارت دیده‌اند (آبخیزداری, سدهای خاکی, پخش سیلابه, پلها, جاده‌ها, خاکریزهای اطراف جاده ها)گزارش کارشناسی برای روشن نمودن دلایل آسیب دیدگی تهیه نمایند.

2- برنامه‌ریزی برای تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده توسط یک شرکت مهندس مشاور معتبر و معتمد.

3-ابلاغ نتایج بدست آمده به ارگان‌های مربوطه همراه با اعتباری که مشاور معین می نماید.

4-بکار گرفتن کلیه نکات فنی-مهندسی در اجرای اصولی طرح‌های جدید.

5-از قبول نمودن صرفاً میزان خسارت برحسب میلیارد ، میلیارد خودداری شود. از این جهت که تا امروز اثرات مثبت نداشته.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
تحلیل‌های بنیادی از عملکرد کمیسیون انرژی مجلس یقین ایجاد می‌کند, که عملکرد وزارت نیرو را در ارتباط با بارندگی, سیلاب‌ها, اثرخسارات بر زندگی مردم شهرها و روستاها را در حوادث سالهای قبل بررسی و موارد تخطی را برخورد ننموده است .به عبارت بهتر مواردی که در این ایام در ارتباط با سیلاب‌ها در سراسر کشور نمود پیدا کرده ,تلفیقی از عملکرد وزارت نیرو و کمیسیون انرژی می باشد.(هشتاد درصد وزارت نیرو و بیست در صد کمیسیون انرژی)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار