طالبی عنوان داشت: دنیا دست آمریکا نیست و صادرکنندگان نفت در حوزه خلیج‌فارس و کشورهایی چون چین، هند، ژاپن و... هیچ‌گاه عنان سیاسی و تجاری خود را به دست آمریکا نمی‌دهند.
کد خبر: ۷۳۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ 26 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر به ادعای آمریکا در به صفر رساندن فروش نفت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، جمهوری اسلامی ایران هر مقدار که لازم بوده و اراده کند، نفت صادر می‌کند.

وی با استناد به فرمایشات ایشان ادامه داد: آمریکایی‌ها خودشان خوب می‌دانند که تهدید به صفر رساندن فروش نفت ایران یک ادعا و دروغ سیاسی بیش نیست و می‌دانند که با دوشیدن گاوهای شیری‌شان همچون عربستان و امارات قادر نیستند که فروش نفت ما را به صفر یا کمترین اندازه برسانند چراکه جمهوری اسلامی ایران یک ده نیست بلکه یک ملت است که حساسیت‌های ملی و مذهبی در این کشور باهم عجین است.

طالبی عنوان داشت: دنیا دست آمریکا نیست و صادرکنندگان نفت در حوزه خلیج‌فارس و کشورهایی چون چین، هند، ژاپن و... هیچ‌گاه عنان سیاسی و تجاری خود را به دست آمریکا نمی‌دهند.

امام‌جمعه اقلید تصریح کرد: اگر روزی آمریکایی‌ها به هر روشی بر خریداران، شرکت‌ها و دولت‌های خریدار فشار آورند تا نفت ما به فروش نرسد، آن‌وقت مشخص می‌شود که آیا امکان عبور یک قطره نفت از تنگه هرمز وجود دارد یا نه؟

خطیب جمعه اقلید تأکید کرد: عربستان و امارات به گربه‌رقصانی‌های آمریکا دل‌خوش نباشند چراکه اگر امنیتی در منطقه وجود دارد به برکت دریادلان سپاهی و ارتشی جمهوری اسلامی ایران است.

طالبی در بخش دیگر سخنان خود وقوع سیل اخیر در کشور را سیلی به دشمنان ملت بزرگ ایران اسلامی خواند و گفت: این اتفاق پیوند بین دل‌ها را بیشتر کرد و زن و مرد، بازاری و کارمند، دانش‌آموز و دانشجو، پیر و جوان، دارا و ندار، طلبه و فرهنگی، کارگر و کشاورز، بسیجی، ارتشی، سپاهی و...دست‌به‌دست هم داده و باهم و در کنار هم برای کمک به سیل‌زده‌ها همت کردند.

وی به استقرار موکب الشهدای شهرستان اقلید با حضور 70 نفر نیروی خدمات رسان در مناطق سیل‌زده و نیز اعزام گروه‌های مختلف جهادی به این مناطق اشاره و از تلاش و همت تمام مردم در این راستا، قدردانی کرد.

امام‌جمعه اقلید سپس به جابه‌جایی صورت گرفته در سپاه به‌حکم فرماندهی معظم کل قوا اشاره و بابیان اینکه جابجایی‌های صورت گرفته در قوای مسلح تحت امر که به‌فرمان مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد، حاکی از کم‌کاری یا ضعف آن‌ها نیست، خاطرنشان کرد: لازم است که افراد دیگری که شایستگی‌های مشابه دارند نیز فرصت خدمت را پیدا کنند.

خطیب جمعه اقلید بیان داشت: تمام فرماندهان سپاه، ارتش و بسیج که از سوی مقام معظم رهبری حکم گرفته و می‌گیرند، توانمند بوده و در دوران تصدی مأموریتشان رضایت ولی امر مسلمین را در پرونده خود دارند و این مایه افتخار است.

طالبی به موفقیت سپاه در ابعاد معنویت و نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبارزه و خدمت اشاره و از زحمات تمام فرماندهان سپاه و سردار سرلشکر جعفری تقدیر و برای سردار سرلشکر سلامی آرزوی موفقیت کرد.

وی اعدام و سرکوب شیعیان به دست دولت تروریستی عربستان سعودی را محکوم کرد و گفت: اخیراً 37 نفر (که 33 نفر شیعه بودند) در عربستان بدون اینکه اجازه داشتن وکیل مدافع و دفاع از خود را داشته باشند، تنها به جرم حقوق انسانی و الهی و اتهام بی‌اساس تروریستی بودن اعدام شدند.

طالبی به قتل خاشقچی اشاره و با بیان اینکه چنین جنایت‌هایی توسط عربستان سعودی بی‌سابقه نیست، عنوان داشت: عجیب است که مجامع مدعی دفاع از حقوق بشر، خفه‌خون گرفته‌اند و هیچ اعتراضی نکردند.

امام‌جمعه اقلید با انتقاد از سکوت آمریکایی‌ها در برابر چنین جنایت‌هایی، علت آن را حفظ منافعشان خواند و خطاب به آن‌ها گفت: آل سعود، آمریکا و... بدانند که به‌زودی کارشان تمام است.

خطیب جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، از ارزش و جایگاه کار و کارگر و معلمان سخن گفت و با بزرگداشت روز شوراها و نیز حمل‌ونقل، موفقیت قهرمان و پهلوانان کشور در کشتی‌های آسیایی را تبریک گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار