مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه سه و نیم هکتار از پوشش مرتعی و جنگلی روستای گزم منطقه پشت کوه خبر ظهر امروز دچار آتش سوزی شده بود گفت: آتش در این مناطق عصر امروز مهار شد.
کد خبر: ۷۵۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹ 12 June 2019

به گزارش تابناک کرمان، مرجان شاکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گزارش آتش سوزی در مراتع پشت کوه خبر ساعت ۱۲ و ۳۵ دقیقه ظهر امروز اعلام شد.

وی اظهار داشت: بلافاصله بعد از دریافت خبر آتش سوزی، معاون عمرانی استاندار کرمان دستور تشکیل ستاد بحران را صادر کرد و بعد از آن فرماندار بافت بدون فوت وقت در منطقه حضور پیدا کرد.

شاکری با اشاره به حضور پر رنگ و مؤثر جوامع محلی در خاموش کردن آتش ادامه داد: با توجه به رخداد آتش سوزی در ارتفاعات خبر بافت با استاندار کرمان به منظور اعزام بالگرد به منطقه تماس گرفتیم و سرانجام ساعت ۱۶ و ۳۵ دقیقه درست قبل از اعزام بالگرد، با توجه به برقراری تماس تلفنی و اعلام اینکه آتش در حال مهار شدن است از اعزام بالگرد صرف نظر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان که خود نیز در منطقه خبر بافت حضور پیدا کرده است گفت: سرانجام آتش در ارتفاعات خبر ساعت ۱۷ عصر امروز مهار شد.

شاکری از گردشگران طبیعت خواست از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌ها خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به همکاری و واکنش سریع استاندار، معاون عمرانی استانداری کرمان، فرماندار بافت، هلال احمر، منابع طبیعی، محیط زیست و جوامع محلی تصریح کرد: با توجه به وزش باد و وجود پوشش مرتعی و جنگلی در منطقه پشت کوه خبر، انتظار می‌رفت سطح درگیر آتش بیشتر باشد اما با کمک گروه‌های مختلف آتش مهار شد.

شاکری اظهار داشت: خسارت ریالی وارد شده به مراتع توسط تیم ارزیاب برآورد خواهد شد.

 انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار