مراسم دهمین سالگرد انتشار روزنامه شهرآرا با حضور سخنگوی دولت، مدیرکل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار، رییس و جمعی از اعضای شورای شهر و چهره های سرشناس عرصه فرهنگ و هنر در تالار شهر برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ 14 June 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از شبستان، مراسم دهمین سالگرد انتشار روزنامه شهرآرا عصر امروز (۲۳ خرداد)با حضور سخنگوی دولت، مدیرکل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار، رییس و جمعی از اعضای شورای شهر و چهره های سرشناس عرصه فرهنگ و هنر در تالار شهر برگزار شد.

«محمدرضا کلائی» در این مراسم با بیان اینکه مشهد پایتخت معنوی ایران اسلامی است بر همین اساس می توانیم با همه تفاوت ها، رقابت ها و تنوع ها محوری معنوی داشته باشیم تا گردهم جمع شده و زندگی و شهر بهتری بسازیم با بیان اینکه روزنامه شهرآرا در سالیان اخیر به دنبال ارائه گونه‌هایی از تنوع و تکثر در موضوعات مختلف بوده است، اظهار کرد: در مجموع تنوع در ویژه نامه ها و تکثر در نحوه ارتباط گیری، از ویژگی‌های شهرآراست.
شهردار مشهد با بیان اینکه معنویت زمانی می‌تواند قدرت خود را نشان دهد که بتواند تضاد را به وحدت تبدیل کند و این یعنی نمایش قدرت معنویت در پایتخت ایران اسلامی، افزود:نگاه شهرآرا به تنوع و تکثر تا حدود زیادی فرصت را برای نمایش قدرت معنویت در ایران اسلامی محیا کرده است و با این روند می‌تواند نمادی برای محور معنوی باشد.
وی با بیان اینکه برای همکارانم در موسسه و روزنامه شهرآرا آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم این روند روبه رشد ادامه داشته باشد، ادامه داد: اگر شهرآرا به روند روبه رشد و تنوع و تکثر ادامه دهد در میان مردم نفوذ بیشتر پیدا می کند.
«محمدرضا حیدری» هم در این مراسم با بیان اینکه یک دهه از عمر روزنامه شهرآرا می‌گذرد اما شهرآرا بیش از اینها سابقه دارد، گفت:امیدواریم شهرآرا هم در بحث کمی و هم در بحث کیفی تنوع خوبی داشته باشد و خوشبختانه مجموعه شهرآرا تلاش جدی را برای تغییرات محتوایی داشته اند.
رئیس شورای شهر مشهد افزود: ما نمی‌خواهیم روزنامه شهرآرا سخنگوی مدیریت شهری باشد لذا با توجه به اینکه شهرآرا معمولا انتقادهایی را در صفحه اول خود دارد این روزنامه را زبان جریانات مختلف امی دانیم و می خواهیم صدای سلایق مختلف نیز باشد.
«مجید خرمی» هم در ادامه مراسم با اشاره به اینکه ۱۰ سال پیش در سوم‌ خرداد سال ۸۸ شهرآرا تبدیل به روزنامه ای محلی ‌ با ساختارهای محلی شد و آن زمان توقع بود که از سوی روزنامه شهرآرا اخبار محلی مخابره شود، اضافه کرد: اما امروز شرایط متفاوت شده و با دنیای رسانه روبرو هستیم لذا توقع این است که اگر در هر نقطه دنیا از نیویورک گرفته تا گینه، خبری مخابره می شود آن را اطلاع رسانی کنیم.
مدیرعامل موسسه شهرآرا با اشاره به این موضوع که امروزه ابزارهای ارتباطی به شدت گسترش پیدا کرده است اما آیا ارتباط انسان‌ها نیز با یکدیگر بیشتر و یا به هم نزدیک شده است، اظهار کرد: اکنون مردم روزانه ۵-۶ ساعت تلویزیون تماشا کرده و ۲۶ درصد مردم دنیا در شبانه روز هفت ساعت از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند و همچنین سالیانه ۳۷۰ میلیارد دلار برای خرید اسمارت فون‌ها هزینه می شود.
در ادامه مراسم «محمدرضا دربندی» با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا امروز ۱۱ هزار رسانه از وزارت ارشاد مجوز گرفتند که حدود ۵ هزار رسانه از این تعداد فعال است، گفت:از این تعداد 4 هزار و ۱۰۰ نشریه مکتوب، ‌۱۶۰۰ رسانه غیرمکتوب و ۳۰ خبرگزاری فعال داریم.
مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد افزود: همچنین در حال حاضر از ۴۱۰۰ نشریه مکتوب، ۳۰۰ نشریه روزنامه، ۱۸۰۰ نشریه به صورت هفته نامه و دو هفته‌نامه، ۲۸۰ نشریه با موضوع دین، ۱۰۰ نشریه با موضع سینما هستند و ۱۴۰۰ نفر از مدیران مسئول این نشریات نیز خانم هستند.

مراسم دهمین سالگرد انتشار روزنامه شهرآرا برگزار شد
 


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار