پیش از این در گزارشی اعلام شد که گروه کرمان‌ موتوردر کمتر از یک ماه برخی از محصولات خود را تا 40 میلیون تومان گران کرده است، این در حالی است که هیچ تغییری در متغیرهای اصلی اقتصادی از جمله نرخ ارز رخ نداده است.
کد خبر: ۷۵۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳ 15 June 2019

به گزارش تابناک کرمان؛ پیش از این در گزارشی اعلام شد که گروه کرمان‌ موتوردر کمتر از یک ماه برخی از محصولات خود را تا 40 میلیون تومان گران کرده است، این در حالی است که هیچ تغییری در متغیرهای اصلی اقتصادی از جمله نرخ ارز رخ نداده است. 

این گروه هم در پاسخ اعلام کرد که افزایش قیمت انجام گرفته ناشی از افزایش قیمت بیش از 25 درصدی نرخ ارز نیمایی، افزایش قیمت خرید قطعات تولید داخل، افزایش هزینه‌های دستمزد و افزایش هزینه‌های حمل بوده است. 
این موضوع از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد خودروسازان و حامی حقوق مصرف‌کنندگان هم پیگیری و این سؤال مطرح شد که "دلیل افزایش قیمت 10 ها میلیون تومانی این خودروها چیست و آن سازمان در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است؟  
که پس از چند روز وحید منایی عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات این سازمان پاسخ داد: در ارتباط با شرکت‌هایی که خارج از ضوابط قیمت‌گذاری به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کردند، مکاتبات مرتبط برای اخذ مستندات و مدارک جهت بررسی قیمت تمام شده محصولات مربوطه در دست پیگیری است.
وی یادآوری کرد: با توجه به عضویت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در کمیته خودرو، برای کاهش تنش قیمتی که در ماه‌های گذشته در بازار خودروهای تولید داخل ایجاد شده و دستیابی به تعادل عرضه و تقاضا، تصمیماتی اتخاذ شده که در قالب مصوبات کمیته خودرو اجرایی می‌شود
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار