گفت:برای هر پرواز فقط 3 میلیون تومان باید هزینه کرد و اگر چه در راستای مبارزه هوایی دو باند فرودگاه در شهرستان های رودبار و قلعه گنج با همکاری استانداری، اداره کل راهداری جنوب کرمان و سازمان جهادکشاورزی احداث شده است.
کد خبر: ۷۵۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰ 16 June 2019

به گزارش تابناک کرمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از ادامه موج دوم هجوم ملخ های صحرایی از ابتدای تیرماه به جنوب کرمان خبرداد.

سعید برخوری افزود: هجوم ملخ از شهرستان منوجان با توجه به همجواری با استان هرمزگان شروع شده است.
وی گفت:با توجه به اینکه ملخ های صحرایی از جنوب وارد کشور شده اند لذا شهرستان های جنوب کرمان نیز تحت تاثیر این افت قرار گرفته اند.
وی وجود تالاب جازموریان را یکی از جاذبه های مناسب برای هجوم ملخ صحرایی عنوان کرد و افزود:با توجه به بارندگیها ، سرسبزی و رطوبت تالاب جازموریان دستجات زیادی وارد منطقه شدند.
برخوری با اشاره به مشکلات دسترسی به تالاب جازموریان برای مبارزه با هجوم ملخ اظهارداشت:به دلیل بارندگیها ورود به تالاب برای مبارزه به سختی انجام می شد و دیده بانان با شتر منطقه را مورد بررسی قرار می دادند.
وی از ادامه موج دوم هجوم ملخ صحرایی به جنوب کرمان تا تیرماه خبرداد و بیان داشت:بر اساس گزارشات فائو مبارزه تا تیرماه ادامه دارد زیرا موج دوم هجوم ملخ صحرایی احتمالا در راه باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با ابراز خرسندی از ایجاد فضای همدلی و همگرایی بین همه دستگاه های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی در مبارزه با ملخ صحرایی خاطر نشان کرد:تا کنون خسارتی از هجوم ملخ در جنوب کرمان نداشته ایم و در امر مبارزه صد در صد موفق عمل شده است.
وی گفت:با توجه به اینکه ملخ حشره ای هست که دگر دیسی ناقصی دارد و تحت تاثیر دما و رطوبت مناسب رشد می کند لذا مبارزه ادامه دارد.
برخوری عمده آلودگی را در شهرستان های قلع گنج،رودبار و منوجان دانست و افزود:با توجه به همجواری با تالاب جازموریان بیشترین میزان هجوم ملخ در قلعه گنج و رودبار جنوب می باشد.
وی از مبارزه با آفت ملخ صحرایی تا حاشیه شهرستان کهنوج و عنبرآباد خبرداد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:ملخ صحرایی توانایی خسارت به هر نوع محصولی را دارد و حتی اگر تحت تاثیر موج دوم قرار بگیریم باغات و نخیلات منطقه را نابود خواهند کرد و در همین راستان مبارزه همچنان ادامه دارد.
وی افزود:تا کنون بیش از 89 هزارو 553 هکتار از اراضی زیر کشت سمپاشی شده اند و پیش بینی می شود تا تیرماه این میزان به 100 تا 110 هکتار افزایش پیدا کند.
برخوری با بیان اینکه برای هر هکتار سطح زیر کشت مبلغ600 هزارریال هزینه سم نیاز هست گفت:به غیر از مابقی هزینه ها تا کنون بالغ بر 6میلیاردتومان برای مبارزه هزینه شده است که تنها بخشی از این رقم توسط استان تامین شده است و انتظار می رود در تامین اعتبار باقی مانده مساعدت شود.
وی مبارزه هوایی را هزینه بر دانست و گفت:برای هر پرواز فقط 3 میلیون تومان باید هزینه کرد و اگر چه در راستای مبارزه هوایی دو باند فرودگاه در شهرستان های رودبار و قلعه گنج با همکاری استانداری، اداره کل راهداری جنوب کرمان و سازمان جهادکشاورزی احداث شده است.
بر اساس اعلام سعید ماندگاری معاون حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی در پاییز شاهد موج برگشتی ملخ های صحرایی از پاکستان و افغانستان به مزارع ایران هستیم.
خبرنگار: علی امیرمحمدی
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار