کربلایی با بیان اینکه شوراهای امر به معروف در تمام دستگاه ها باید فعال‌تر شوند گفت: طرح ناظر از طرح‌های موفق در حوزه مقابله با بی‌حجابی است.
کد خبر: ۷۶۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸ 28 July 2019

 

تابناک / حسن کربلایی امروز(یک‌شنبه، ۶ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در سالن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مظلومیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در غفلت و فراموشی آن در جامعه است گفت: خداوند دستور به امر به معروف و نهی از منکر می‌دهد و در آیات بسیار چون آیه ۹۰ سوره نحل، آیه ۲۷ سوره توبه، آیه۱۰۴ و ۱۱۰ سوره آل عمران بر این فریضه مهم تاکید و یا با صراحت تمام آن را واجب می‌داند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به برخی احادیث که تمام عبادات در برابر امر به معروف را مانند قطره‌ایی در برابر اقیانوس می‌داند افزود: تشبیه این دو فریضه الهی به اقیانوس نشان از اهمیت این مهم است و رستگاران کسانی هستند که دیگران را امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.


وی با بیان اینکه این فریضه، دستوری الهی و مربوط به همه دوران‌هاست تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در همه حوزه‌ها کاربرد دارد در حوزه سیاست و در مقوله انتخابات عدم استفاده از بیت‌المال، پرهیز از دروغگویی و یا در حوزه مذاکره عدم مجالست و گفتگو با کفار از جمله این کاربردهاست.

 

کربلایی با تاکید بر عدم برخورد سیاسی با امر به معروف و نهی از منکر گفت: این فریضه دستور دین و لازم الاجراست و نباید با آن سیاسی برخورد شده تا برخی سوء برداشت‌ها سبب شود مسأله امر به معروف را در برخی زمینه‌ها محدود کنیم.

 

وی با اشاره به فعال شدن شورای امر به معروف در همه دستگاه‌های اجرایی استان عنوان داشت: اگر خواهان پیاده‌سازی دستورات دین در جامعه هستیم باید مدیران و مسئولان ما سالم بوده و خود ملزم به رعایت این فریضه باشند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه این شورا موظف به مراقبت از مسئول و جلوگیری از نفوذ افراد فاسد به داخل ادارات است گفت: برخی از نمایندگان از اهرم‌های فشار علیه مدیر جهت تصدی مسئولیت برای نزدیکان خود استفاده می‌کنند و باید از مدیران حمایت کرده تا تسلیم خواسته‌های نابجا این نمایندگان نشوند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه غفلت از امر به معروف و نهی از منکر و عدم حمایت و نظارت بر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان منجر به دستگیری و زندانی شدن برخی مسئولان استانی شده که موجبات تزریق ناامیدی به جامعه و زمینه بروز برخی خطاها را فراهم آورده است.


کربلایی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی در برخورد با منکرات، تخلف برخی را مجوزی برای تخلف دیگران ندانست و از تشدید برخورد با خاطیان در ادارات خبر داد.

 

وی از رسانه‌ها خواست تا تریبون مدیران متخلف نشده و با اتحاد و همدلی مدیران خاطی را شناسایی و معرفی کنند تا پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

 

کربلایی با تاکید بر اینکه مدافع کسانی هستیم که از حیثیت نظام دفاع می‌کنند، رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر را رویکردی فرهنگی اعلام و اذعان داشت: باید فرهنگ‌سازی و بسترسازی کنیم تا مردم به هنگام مواجهه با منکرات احساس وظیفه کرده و خود به خود در راستای این فریضه عمل کنند نه اینکه در خیابان‌ها به تذکر دادن بپردازیم.


وی از راه‌اندازی ستاد امر به معروف در شهرستان‌های استان خبر داد و بیان کرد: همه سازمان‌ها موظف به همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند و هیچ سازمانی از این قاعده مستثنی نیست.

 

کربلایی با اشاره به برخورد نیروی انتظامی با بدحجابان تصریح کرد: طرح ناظر از طرح‌های موفق در حوزه مقابله با بی‌حجابی است که در این راستا ۳۰ هزار تذکر به کشف حجاب در خودروها داده شده و اکثریت مربوط به خارج از استان است.

 

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف به تنهایی موظف به برخورد با منکرات نیست و همه دستگاه‌ها باید همکاری داشته باشند اذعان کرد: منکرات مشهود را شناسایی و با متولیان آن برخورد می‌کنیم.

 

کربلایی با اشاره به فعالیت گروه‌های محسوس و نامحسوس این فریضه الهی اذعان کرد: گروه‌های محسوس امر به معروف با آرم مخصوص و زبانی خوش به تذکر لسانی پرداخته و گروه‌های نامحسوس نیز تخلف و منکر مشهود را در قالب طرح عیون ثبت کرده و اطلاع می دهند.
 

وی مطالبه‌گری را از اولویت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر از دستگاه‌های اجرایی دانست و اعلام کرد: تاکنون بیش از ۵۰ کار مهم و زیربنایی در راستای فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با بی‌حجابی در استان انجام شده است.

 

کربلایی با اشاره به پیاده راه فرهنگی رشت و بیان این مطلب که عده‌ایی در صدد گرفتن هویت میدان شهدای ذهاب هستند افزود: هزاران جوان از این میدان که امروز به پیاده‌راه تبدیل شده به جبهه‌های جنگ اعزام و در همین جا تشییع شدند و باید برنامه‌های فاخر فرهنگی توسط شهرداری در آن انجام گیرد.

 

شبستان

برچسب ها: بدحجابی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار