رییس نظام پزشکی خراسان شمالی گفت:تعداد زیادی از مطب های پزشکان این استان در مرحله نیمه ورشکستگی قرار گرفته و تعطیل شدند و تعدادی از داروخانه ها نیز ورشکست شده اند.
کد خبر: ۸۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 24 August 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،دکتر محمد حسین انصاری مود اظهار کرد:یکی از دلایل مهم این امر جدی نگرفتن نظام ارجاع و به حاشیه کشاندن آن بوده است.

وی افزود: در حقیقت ابتدا بیمار باید برای تشخیص بیماری نزد پزشک عمومی سوق داده شود و پس از اینکه مشخص شد به کدام پزشک متخصص نیازمند است به پزشک متخصص و یا فوق تخصص ارجاع داده شود.

انصاری مود ادامه داد: این درحالیست که با اجرای طرح تحول سلامت در راه اندازی کلینیک تخصصی امام رضا(ع) بیمار ترجیح می دهد به جای پرداخت ویزیت 15هزار تومانی به پزشک عمومی با پرداخت سه هزار تومان به پزشک متخصص و فوق تخصص مراجعه کند.

وی اظهار کرد: این امر سبب شده تا بیماران حتی برای موارد جزئی همچون سرماخوردگی نیز به پزشک متخصص در این کلینیک مراجعه کنند و بیماری که واقعا نیازمند به متخصص و یا فوق تخصص دارد مدت در نوبت و در صف انتظار باقی بماند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بهداشت بر بخش درمان ارجعیت دارد، تصریح کرد: اما در درمان تحول سلامت عدالت اجتماعی بیشتر از بخش بهداشت مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شهری همچون آشخانه فاقد پزشک بوده و این امر یکی از مشکلات موجود است، توضیح داد: آن پزشکان پروانه مطب در بجنورد دارند و به صورت پاره وقت در آن شهر نیز خدمات رستانی می کنند.

رییس نظام پزشکی خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که این چرا این مشکل وجود دارد، بیان کرد: ما در مقابل مردم یک تعهد داریم و در مقابل پزشکان نیز یک تعهد داریم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ گروهی از تحصیل کرده های این جامعه به اندازه پزشکان دارای تعهدات سنگین و تحت قوانین قرار نگرفته اند و همه آن ها نیز لازم و ضروری است.

انصاری مود تاکید کرد: پزشک بعد از گذراندن دوره های تحصیلی در حدود سن 35سالگی وارد بازار کار می شود بنابراین برای اینکه تمایل پیدا کند تا در مناطق محرود و دوره افتاده خدمات رسانی کند باید از نظر مالی، رفاهی تامین شود تا بتواند کار کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار