مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان از والدین خواست که به‌دلیل شرایط بیماری کرونا، واکسیناسیون فرزندان خود را به تعویق نیندازند و هرچه زودتر به مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۴۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰ 07 May 2020

رضا فدایی تصریح کرد: در ۲ ماه اخیر و پس از شیوع بیماری کرونا، واکسیناسیون تعدادی از کودکان بدلیل مراجعه نکردن خانواده‌ها به تعویق افتاده است که جای نگرانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت همواره حتی در ماه‌های اسفند و  فروردین در محل کار خود حضور داشتند و با رعایت دستورهای بهداشتی و ضد عفونی کردن مکان به ارایه خدمات می‌پرداختند، اظهارداشت: اما برخی از خانواده‌ها بدلیل نگرانی از ابتلای کودکانشان به کرونا برای واکسیناسیون مراجعه نکردند.

فدایی اضافه کرد: این روزها سرعت بیماری کرونا کاهش یافته و اوضاع کمی آرامتر شد بهمین دلیل دیگر به صلاح نیست که واکسیناسیون کودکان عقب بیفتد.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون کودکان در استان اصفهان از ۹۹ درصد به ۹۰ تا ۸۸ درصد در ۲ ماه اخیر کاهش یافت، تصریح کرد: پوشش کامل واکسیناسیون و نزدیک بودن آن به صد درصد برای ما اهمیت بسیاری دارد.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با تاکید بر اینکه خانواده‌ها نباید برای مراجعه به مراکز بهداشت نگرانی داشته باشند، خاطرنشان کرد: این مراکز بطور مداوم ضدعفونی می‌شوند و کارکنان آن دستورهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :