نامه اعتراضی جمعی از روزنامه‌نگاران درباره شکایت مجلس از دو روزنامه‌نگار؛
کد خبر: ۸۸۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲ 16 August 2020

به گزارش «تابناک»؛ به دنبال شکایت اداره حقوقی مجلس از دو روزنامه‌نگار درباره پرونده دریافت و پرداخت رشوه ۶۵ میلیارد تومانی در زمان شهرداری محمدباقر قالیباف،جمعی از روزنامه‌نگاران با امضای نامه‌ای،این روند را محکوم کرده و درباره این موضوع، «مسئولیت مشترک حرفه‌ای» با این روزنامه‌نگاران پذیرفتند.متن این نامه به این شرح است:
اخبار منتشر شده حاکی از آن است که اداره حقوقی مجلس شورای اسلامی از دو تن از همکاران روزنامه‌نگار ما به عنوان واهی تخریب مجلس شکایت کرده است. ما روزنامه‌نگاران و امضا کنندگان این نامه اعلام می‌داریم حقیقت آنچه که درباره اشخاص گفته‌ شده طبعاً پس از رسیدگی منصفانه و بی‌طرفانه در دادگاه تمامی متهمان پروندۀ پرداخت و دریافت رشوه ۶۵ میلیارد تومانی در زمان شهرداری آقای قالیباف مشخص خواهد شد.
اما استفاده از عنوان واهی "تخریب جایگاه مجلس" را به عنوان تلاش برای ایجاد شقاق و رودررویی نهاد مجلس با روزنامه‌نگاران تلقی و تقبیح می‌کنیم. این اخبار قطع نظر از صدق و کذب آنها،ربطی به نهاد مجلس شورای اسلامی و جایگاه قانونی آن ندارد بلکه صرفاً مربوط به یک نفر یعنی آقای رئیس مجلس است و رسیدگی به آن مستلزم شکایت شخصی است.
بطور کلی هرآنچه روزنامه‌نگاران از اخبار مجلس و نمایندگان و نقد مجلس می‌نویسند جزو وظایف و رسالت حرفه روزنامه‌نگاری بوده و این قبیل رفتارها و گفتارهای تهدیدآمیز مغایر اصول آزادی رسانه‌هاست. همه ما به حکم حقوق و آزادی‌های قانونی رسانه در برابر این مطالب منتقدانه‌ای که در این زمینه در چارچوب نظامات حقوقی و حرفه‌ای منتشر شده‌اند مسئولیت مشترک حرفه‌ای را می‌پذیریم و ضمن تأکید بر لزوم گردش این اطلاعات در هر مرجع قانونی از حقوق خویش که بخشی از حقوق ملت است دفاع می‌کنیم.

 

حمیدرضا ابک
مهرداد احمدی شیخانی
حمیدرضا اسلامی
سعیده اسلامیه
مهدی افشارنیک
علی اکرمی
امیرهادی انواری
مائده امینی
مسعود باستانی
نگار باقری
ایمان پاک‌نهاد
نجمه جمشیدی
نرگس جودکی
مهدی جلیلی
سینا چگینی
نورا حسینی
مجتبی حسینی
سبا حیدرخانی
فاطمه خرمی دوست
محمد داوری
ویدا ربانی
شبنم رحمتی
سعید رضوی فقیه
نسیم سلطان بیگی
ایمان سهرابی
مریم شکرانی
حمیدرضا شکوهی
سارا شعاعی
شهریار شمس
مینا شهنی
کیوان صمیمی
محسن ظهوری
حبیب عابدی
حسن عباسی
عباس عبدی
رضا غبیشاوی
گیسوفغفوری
میرا قربانی فر
رضا قوی فکر
احسان قلمچی
رحمان قلی زاده
رضا قوی فکر
فاطمه کریمخان
روزبه کریمی
عالیه مطلب زاده
علی ملیحی
پژمان موسوی
مرجان میرغفاری
تبسم نمازی
کامبیز نوروزی
امیر هاتفی نیا
گفتنی است جمع‌آوری امضاء در این خصوص ادامه دارد.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار