کد خبر: ۸۸۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴ 12 December 2020

«تابناک»، داود اسلامی؛ طی سالهای ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ در زمان دولت هشتم ، وام‌های مسکن به مددجویان فاقد خانه تحت پوشش کمیته امداد از سوی بانک مسکن پرداخت شد ، که دولت وقت این وامها را تضمین کرده بود ، اما در کمال ناباوری در دولت دهم و یازدهم این وام‌ها به بانک مسکن پرداخت نشده تا جایی که بانک مسکن این روزها با تماسهای مکرر و پیامک‌های با تهدید خبر از صدور اظهارنامه‌های قضایی داده و در صدد صدور اجرائیه به منظور انسداد حساب ، توقیف اموال و وثایق مددجویان تحت پوشش کمیته امداد می‌دهد. 

حکایت وام‌های ضمانت شده دولت قبل به مددجویان کمیته امداد قشم

بلقیس چابوک مددجوی سالمند تحت پوشش کمیته امداد در این رابطه افزود: مدتیست که تحت فشار زیادی از سوی بانک قرار گرفته‌ایم، آرام و قرار نداریم و نمی‌دانیم با چه زبانی به آنها بگوییم که هیچ سرپناهی بجز این خانه ساده روستایی نداریم. 

وی ادامه داد: سالها پیش این وام را به‌عنوان بلاعوض گرفته بودیم و این خانه را به سختی ساختیم اما نمی‌دانیم چرا از ما باز پرداخت آنرا می‌خواهند.

وی در ادامه گفت: شرایط زندگی سختی را داریم سپری می‌کنیم و تأمین مایحتاج روزمره زندگی واقعاً سخت شده ضمن اینکه در این شرایط چگونه هزینه بازپرداخت وام را تأمین کنیم.

حکایت وام‌های ضمانت شده دولت قبل به مددجویان کمیته امداد قشم

غلامی رئیس کمیته امداد شهرستان قشم در این زمینه گفت: برای حل این مشکل علی‌رغم اینکه بارها نامه‌نگاری کردیم اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده زیرا که برای حل این اتفاق باید رایزنی‌هایی اساسی و چاره‌اندیشی در سطح مقامات مربوطه کشور صورت پذیرد. 

شایان ذکر میباشد در این شرایط سخت اقتصادی و تأثیر کرونا بر زندگی و معیشت مردم انتظار می‌رود که دولتمردان به دنبال کمک بیشتر به اقشار آسیب پذیر نظیر افراد تحت پوشش کمیته امداد باشند اما ظاهراً این امر به فراموشی می‌سپارند و با سهل انگاری در حل این اختلافات اداری شرایط سختی را برای این اقشار فراهم کرده‌اند. لذا می‌طلبد که مسئولین در استان تا قبل از توقیف تنها پناهگاه مددجویان، چاره‌ای به حال این مستمندان نیازمند بیاندیشند. 

 

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار