کد خبر: ۸۸۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 20 August 2020

 

 

‌‌گیلان فرصت‌های زیادی برای تقویت صادرات کالا دارد

گروه استان‌ها- استاندار گیلان با بیان اینکه این استان گیلان فرصت‌های زیادی برای تقویت صادرات کالا دارد ، گفت: یکی از راه‌های تقویت فعالیت‌های صنعتی، بهره‌گیری از فناوری‌های به‌روز و خلاقیت جوانان است که باید مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در نشست تجلیل از برگزیدگان عرصه صنعت و معدن استان گیلان با تاکید بر اینکه شرایط فعلی کشور می طلبد که برای رفع مشکلات بر سرراه رونق تولید برنامه‌ریزی جدی شود اظهار داشت: از مدیران اقتصادی استان گیلان انتظار دارم که با اتحاد و برنامه‌ریزی منسجم به‌سمت رفع مشکلات فعلی و ارتقاء استان گام بردارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بخش دولتی و بخش خصوصی برای تحقق جهش تولید در این استان گام‌های خوبی برداشته‌اند بیان کرد: اقتصاد مقاومتی به‌معنای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی و منابع موجود در کشور است لذا باید مردم را به عرصه اقتصاد وارد کنیم و زمام مدیریت و امور را به دست آنها بسپاریم.

زارع با اشاره به اینکه بین ظرفیت‌های اسمی با تولید فعلی در برخی از واحدهای تولیدی استان فاصله وجود دارد خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تقویت فعالیت‌های صنعتی، بهره‌گیری توأمان فناوری‌های به‌روز و خلاقیت جوانان است که باید مورد توجه همه مسئولان و مدیران استان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های دولت کنونی سند راهبردی نقشه راه اقتصادی کشور برای سال هشتم فعالیت دولت تدبیر و امید تدوین شده که در هفته دولت هم اعلام خواهد شد و با اجرای آن حوزه‌های مختلف اقتصادی برای رونق تولید، هم‌افزا خواهند شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه جوانان در ایام شیوع ویروس کرونا در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند و با ابتکار و خلاقیت و مدیریت جهادی توانستند این بحران را مدیریت کرده و کاستی‌های موجود را رفع کنند تصریح کرد: استفاده از جوانان خلاق در مدیریت بحران‌ها بسیار اثرگذار است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا و فعالیت بازرگانان گیلانی در استان‌های جنوبی کشور روسیه گفت: در شرایط فعلی که به‌دلیل اعمال تحریم‌ها از سوی دشمنان در صادرات نفتی مشکلاتی وجود دارد باید با تقویت حوزه صادرات غیرنفتی و دستاوردهای ارزی حاصل از آن کشور را مدیریت کنیم.

استاندار گیلان اهمیت حوزه صادرات و تامین ارز کشور از این طریق را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: استان گیلان به‌دلیل ارتباط‌های خارجی و به‌واسطه موقعیت جغرافیایی خود امکانات ویژه‌ای دارد که باید در حوزه صادرات غیرنفتی گام‌های جدی تر برداشته شود.

زارع با اشاره به اینکه گیلان فرصت‌های زیادی برای تقویت صادرات کالا دارد خاطرنشان کرد: ایجاد فضایی مطمئن، آرام و با ثبات و دادن اطمینان خاطر به مردم نسبت به آینده اقتصاد کشور همواره مورد تاکید و توجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار