کد خبر: ۸۹۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 25 August 2020

به گزارش «تابناک»؛ امروز تماسی از طرف پلیس فتا با دوتن از روزنامه نگاران گرفته شد که خبر از شکایت نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی از آقایان «حسن عباسی عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهرآن» و «امیر رضا امیرتیموری عضو خانه مطبوعات» می‌داد .

شکایت رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از روزنامه‌نگاران

پورابراهیمی که ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس را برعهده دارد ، در اقدامی گاز انبری علاوه بر این دو روزنامه‌نگار از دیگر اصحاب رسانه و جمعی از فعالان سیاسی ، اجتماعی ، ورزشی و فضای مجازی نیز شکایت کرده است! حال باید دید با توجه به اینکه مطبوعات و رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند ، این اقدام آقای نماینده پسندیده یا ناپسند جلوه می‌کند؟

اگر خبرنگار براساس وظیفه از اقدامات کسی انتقاد می‌کند و تذکر یا پیشنهادی می‌دهد ، شایسته نیست که با شکایت از وی در محافل انتظامی و امنیتی عرصه را بروی تنگ کنیم که درس عبرتی شود برای دیگرانی که نقد کردن از یادشان برود!

قابل ذکر است که چندی پیش نیز اداره حقوقی مجلس شورای اسلامی از روزنامه‌نگاران «یاشار سلطانی، صدرا محقق و وحید اشتری»شکایت کرده است. این سه درباره پرونده فساد در شهرداری تهران زمانی که قالیباف شهردار بوده اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

گویا مجلس فعلی که شعار انقلابی گری دارد ،شمشیر خود را برای بستن دهان روزنامه نگاران منتقد ،از رو بسته است .برخلاف مجلس قبل که با وجود اینکه یک سومشان به علت تخلفات مالی برای انتخابات این مجلس رد صلاحیت شدند !آیا این مشی که آقایان نماینده مردم برای بستن دهان منتقدین در پیش گرفته اند درست است؟
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
متاسفانه تا زمانی که قانون درست و بازدارنده ای برای این نوع شکایات و خلع ید صاحبان قدرت از عنوان کردن شکایت از رسانه ها شکل نگیرد .دیوار رسانه ها کوتاهترین دیوار است .باید با تهیه یک پیش نویش و تبدیل آن به طرح و کشاندن آن به مجلس به آن هویت قانونی داد تا رسانه ها در چنبره نبود سواد درست رسانه ای صاحبان قدرت گیر نکنند .میزان رتبه بندی و موفقیت یک رسانه و یک فعال رسانه ای را می توان از میزان شکایت ها از وی دانست متاسفانه در این دوره .تا زمانی که فکری به این وضعیت نشود در بر همین پاشنه می چرخد یا صاحبان قدرت خود به دادگاه می رود و یا فردی اجیر می کنند و بعدش هم همان می شود که نباید.همه کشورها در اغلب زمینه ها دارند پیشرفت می کنند ما در زمینه رسانه برگشتیم به دوران قاجار تا جایی که شبکه های اجتماعی و روایت های سطحی از ارزش ها جای رسانه ها را گرفته اند .باید تاسف خورد به این شرایط .به عقیده اینجانب سهل الوصول ترین راه برای تعدیل این شرایط اتحاد صنفی تمام رسانه ها فارغ از نگاه جناحی و طرز تفکر اعتراض به طرز برخورد با رسانه هاست .تنها به این روش است که می توان مقداری از فضای کنونی را تلطیف کرد تا رسانه ها و فعالان این بخش به حیات مرگ گونه خود ادامه دهند تا شاید روزی فرا برسد که قوانین محکمی برای دفاع از آزادی رسانه ها تدوین شود .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار