امیررضا امیرتیموری بعد از مراجعه به پلیس فتا؛
در پی شکایت محمدرضا پورابراهیمی داورانی نماینده مجلس از دو روزنامه‌نگار طی تماسی از طرف پلیس فتا با آقایان «حسن عباسی عضو تحریریه سایت تابناک و از اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهرآن» و «امیر رضا امیرتیموری عضو خانه مطبوعات» احضار شدند ، که دلیل این شکایت و روایت عینی از پلیس فتا را از زبان امیرتیموری در ذیل می‌خوانیم.
کد خبر: ۸۹۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 28 August 2020

امیررضا امیرتیموری روزنامه‌نگاران و عضو خانه مطبوعات در گفت‌وگو با «تابناک» خبر داد: روز گذشته بعد از تماس پلیس فتا با وی مبنی بر مراجعه جهت دادن پاره‌ای از توضیحات و دریافت برگه احضاریه ، زمانی‌که از افسر مربوطه علت شکایت «محمدرضا پورابراهیمی داورانی نماینده مجلس» را جویا شدم و خواستم به بنده نشان دهد تا بدانم کجا «نشر اکاذیب رایانه‌ای» داشتم با حجم زیادی از کاغذ A4 که می‌توان از آنها به عنوان «مثنوی معنوی شکایات» یاد کرد مواجه شدم.

آیا رئیس کمیسیون اقتصادی، با شکایت از روزنامه‌نگاران دارد مشکلی از کشور را حل می‌کند؟/ با کتاب مثنوی و معنوی شکایات مواجه شدم

تابناک: فهمیدید دلیل شکایت نماینده از شما و خبرنگار تابناک چیست ؟

بله، همانگونه که گفتم تعداد زیادی «کاغذ A4» را دیدیم ، که روی میز دفتر اقتصادی پلیس فتا قرار داشت و افسری که با بنده تماس گرفته بود هم از همین بخش اقتصادی پلیس فتا بود. بخش زیادی از اتهامات وارد علیه من و «حسن عباسی» مربوط به خبرهایی بود که در سایت «تابناک» انتشار یافته بود ، نمی‌دانم آیا آقای نماینده و وکیل ایشان این وضع اقتصادی بد و گرانی لجام گسیخته ارز ، سکه و کالاهای مصرفی را ندیده‌اند ، که چنین حجمی از خبرهای اقتصادی را «نشر اکاذیب» قلمداد کردند؟. شکایت رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بنده بابت چند خط یادداشتی که با عنوان «آقای پورابراهیمی لطفاً شفاف‌سازی کنید» بود، که زمان انتشار آن مربوط به تیرماه می‌شود و ایشان به چرایی‌های این یادداشت با شکایت پاسخ دادند.

اخبار مرتبط:

نگرش‌های اقتصادی «پور ابراهیمی» را شدیداً برای اقتصاد کشور زیانبار میدانم/توسل به شکایت، یعنی پاک کردن صورت مسئله/در روز تکریم از بازنشستگان بی‌دلیل راهی دادسرا و با سپردن کفالت آزاد شدم

شکایت رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از روزنامه‌نگاران

تابناک: در آنجا چه اتفاقی برای شما افتاد؟

عرض کردم که بعد از دریافت برگ احضاریه و دیدین کاغذهایی به اندازه «کتاب مثنوی و معنوی» که دلایل شکایت در آنها بود ، اتفاق خاصی نیفتاد و تنها افسر مربوطه گفت: که در تاریخ معینی با من تماس می‌گیرد تا به دادگاه بروم و آنجا در شعبه اول بازپرسی دادسرا اظهارات و دفاعیات خودم را بیان کنم.

تابناک: و صحبت آخر ؟

راه حل برون رفت از وضعیت فعلی و بهبود مشکلات اقتصادی کشور شفافیت ، پاسخگویی ، عمل و توجه به پیشنهاداتی است که توسط روزنامه‌نگاران ، شهروندان و کارشناسان ارائه می‌شود اما متأسفانه آقای پورابراهیمی ریاست محترم کمیسیون اقتصادی مجلس این پیشنهادات و نقدها را در قالب یک «کتاب مثنوی معنوی» پرینت گرفتند و به دست وکیل داده‌اند و با کمال تأسف تحت عنوان «نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» از بنده و آقای «حسن عباسی» شکایت ثبت کردند. بر کسی پوشیده نیست که قیمت‌ها روزبه‌روز بالاوبالاتر می‌رود و زندگی مردم سخت و سخت‌تر می‌شود ، نماینده محترم می‌توانند به جای اختصاص دادن وقت و صرف هزینه برای شکایت از روزنامه‌نگاران ، برای برطرف شدن مشکلات مردم که وظیفه ذاتی نماینده است قدم بردارند.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
France
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
سلام
شکایت از خبرنگاران جای تأسف دارد، یک معنی آن این است که کسی حق ندارد نظر مخالف بدهد. در چنین جامعه‌ای دیدگاه‌های گوناگون، اختلاف نظر و تضارب آرا جایی ندارد.
من نمی‌گویم همه دیدگاه‌ها درست است و چه بسا نظرهای مخالف، درست و برحق نباشد و حتی از روی سوءنیت و بدخواهی هم باشد، ولی در یک جامعه متعادل و آزاد، شنیدن همه دیدگاه‌های موافق و مخالف و برگزیدن راه درست است که تفاوت بین انسانها را تعیین می‌کند و این مهم برای مسوولان و نمایندگان از اهمیت بیشتری برخوردار است.
در این شکایت حتی اگر حق با جناب پورابراهیمی هم باشد امر پسندیده و زیبنده‌ای نیست. و این شائبه را ایجاد می‌کند که ایشان تاب شنیدن نظر مخالف را ندارند و قصدشان ترساندن و ساکت کردن مخالفان است.
در یک جامعه خبرنگاران اگر نتوانند دیدگاه‌های خود را ابراز کنند امیدی به رشد و تعالی آن جامعه نخواهد بود.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
تاسف از این شکایت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار