حسن عباسی عضو تحریریه سایت «تابناک» و از اعضای «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهرآن» از احضارش توسط شعبه اول معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرمان خبر داد و گفت: طی روز گذشته ابلاغیه الکترونیکی به دستم رسید که در آن قید شده جهت ادای توضیح ابتدا در یک نهاد امنیتی حاضر شوم! بعد به همراه پرونده به شعبه دادگاه بروم.
کد خبر: ۸۹۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۴ 07 September 2020

حسن عباسی در گفتگو با خبرنگار قضایی «تابناک» درباره ماجرای احضار خود به دادسرای کرمان اظهار داشت: روز گذشته یکشنبه ۱۶ شهريور احضاریه‌ای از دادسرای کرمان به شکل پیامکی به دستم رسید که به موجب آن باید طی ۵ روز آینده خود را اول به یک نهاد امنیتی بعد به دادسرا معرفی کنم.

حسن عباسی به شعبه اول دادسرای کرمان احضار شد/دادگاه کرمان صلاحیت رسیدگی ندارد

وی ادامه داد: از چندی پیش، ضابطین قضایی طی تماس‌های تلفنی اطلاع از شکایت رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با طرح اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی داده بودند که طرح این شکایت از سوی محمدرضا پورابراهیمی داورانی نماینده مردم کرمان به خاطر انتقادات به عملکرد ایشان بخصوص در حوزه اقتصادی است.

این روزنامه نگار توضیح داد: باتوجه به اینکه در متن احضاریه تأکید کردند که نتیجه عدم حضور غیرموجه جلب می‌باشد و همچنین می‌توانم یک وکیل به همراه داشته باشم، اما مراجعه وکیل نافی تکلیف برای حضور نیست .

عباسی یادآور شد: دادگاه محل دفتر قانونی رسانه صالح بر رسیدگی است ، که لایحه دفاعیه ایراد به صلاحیت دادگاه را به همراه یک سری مدارک مثل اسکن دفترچه بیمه که دلالت به محل کار و سکونتم دارد را از طریق دفتر خدمات الکترونیک قضائی تهرآن سامانه‌ای به شکل الکترونیکی برای شعبه مربوطه ارسال شد تا نیابت بخورد.

وی توضیح داد: تشکیل پرونده‌ و شکایت از سوی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به جای پاسخگویی به سوالات مطرح شده و انتقادات اقتصادی و احضار هم‌زمان یک دستگاه امنیتی چه معنی دارد آیا در کنار تحمیل کردن هزینه رفت و آمد چند میلیونی به یک روزنامه‌نگار می‌خواهید بگویید هیچ مشکل اقتصادی نداریم؟

عباسی اظهار داشت: روز گذشته امیررضا امیرتیموری به دادسرا مراجعه کرده بود. که به یک سری از سوالات بازپرس به صورت شفاهی پاسخ داد و قرار است امروز امیرتیموری به همراه ضامن به دادگاه برود.

اخبار مربوط:

خبر زشت هفته؛ شکایت رئیس کمیسیون اقتصادی از فعالان اجتماعی تا رسانه‌ای

با کتاب مثنوی و معنوی شکایات مواجه شدم

در روز تکریم از بازنشستگان بی‌دلیل راهی دادسرا و با سپردن کفالت آزاد شدم


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار