همزمان با ۱۶ آذر عرشه ها، بیلبوردها و پرتابل‌های شهر تهران رنگ و بوی دانشجویی گرفت.
کد خبر: ۹۲۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱ 06 December 2020

«برزین ضرغامی» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: یک هزار و ۷۸۲ مترمربع از پرتابل های پایتخت به اکران موضوعات مربوط به روز دانشجو و محتواهای آن اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از ۱۹۸ پرتابل و بیلبوردی که به این امر اختصاص یافته ۳۰ عدد، پرتابل های فرهنگی سطح شهر و باقی مربوط به مناطق ۲۲ گانه تهران است.

به گفته ضرغامی، «دانشجو؛ نماد تفکر روشن»، «دانشجو و عبور از مرزهای کنونی»، «دانشجو؛ امید و نگاه خوشبینانه به آینده»، «دانشجو گذر از موانع پیشرفت و جهش علمی کشور» و «دانشجو و جهاد علمی» از جمله محتواهایی است که در این بیلبوردها اکران شده‌است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی خاطرنشان کرد: همچنین تصویری از سه دانشجویی که در اعتراض به سفر نیکسون به ایران در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند نیز در بیلبوردهای پایتخت به مناسبت روز دانشجو نقش بسته است.

به گزارش ایرنا، ۱۶ آذر در تقویم روز دانشجو نام گذاری شده است. در این روز در سال ۱۳۳۲ خورشیدی «مصطفی بزرگ‌نیا»، «احمد قندچی» و «مهدی شریعت‌رضوی» ۳ دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران در اعتراضات دانشجویان به دیدار رسمی «ریچارد نیکسون» معاون رئیس‌جمهوری وقت به دعوت پهلوی دوم، در حمله نیروهای گارد به دانشگاه به ضرب گلوله به شهادت رسیدند.

سفر رسمی نیکسون، تنها سه ماه و نیم بعد از کودتای ۲۸ مرداد امریکا در ایران انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار