رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی در دیدار با سردار فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (ع) با بیان اینکه هویت فرهنگی و دینی ما در ورزش‌های بومی و ملی ما گنجانده شده گفت: برای ترویج ورزش‌های بومی و بازی‌های محلی به همه جهات نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 07 February 2021
محمدتقی امیری خراسانی با اشاره به اینکه ورزش‌های بومی و محلی بهترین مکان برای گسترش شور و نشاط در کنار آداب و رسوم غنی فرهنگ ایرانی است افزود: بسیاری از کشور‌های دنیا و حتی همسایه‌های ایران هم اکنون خیلی از این ورزش‌ها که متعلق به کشور ما بوده است را تصاحب کرده و به نام خودشان حتی بازی‌های رسمی برای آن برگزار می‌کنند که برای توسعه ورزش‌های ملی و بومی و محلی خود را آماده‌تر کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان هم در این نشست با اشاره به اینکه اصفهان در حوزه ورزش روستایی همیشه سرآمد کشور بوده گفت: بازی‌های بومی محلی هم می‌تواند شور و نشاط را در جامعه زیادتر کند و هم باعث تحکیم ارکان خانواده‌ها شود.
سیدمحمد طباطبایی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالایی در حوزه ورزش در روستا‌های استان اصفهان وجود دارد افزود: با همین بازی‌ها و ورزش‌ها می‌توان ورزشکاران را شناسایی و به ورزش ملی کشور معرفی کرد.

رئیس هئیت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان هم با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰۰ خانه ورزش روستایی در استان اصفهان به بهره برداری رسیده گفت: تلاش می‌کنیم تا چند سال آینده همه روستا‌های استان اصفهان به خانه ورزش مجهز شوند.
مهدی اسدی افزود: به مناسبت دهه فجر امروز ۲۲ باب خانه ورزش روستایی دیگر در روستاهی محروم استان تجهیز و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس بسیج ورزشکاران هم در این نشست گفت: که تمام تلاش بسیج و سپاه ایجاد فضای شاد و مناسب برای ورزش جوانان است.
سرهنگ وحید رجبی در افزود: مهمترین هدف در ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی توسعه فرهنگ ملی و ارتقا دانش آن در بین همه مردم جامعه است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان هم در این دیدار سپاه را حامی همیشگی ورزش و جوانان بیان کرد و گفت: فرهنگ و ورزش دو مقوله مهم در جامعه است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

سردار  مجتبی فدا افزود: باید با تمام قوا در راه محرومیت زدایی از مناطق روستایی و محروم تلاش بیشتری به خصوص در حوزه پرطرفدار ورزش صورت بگیرد.

وی گفت: سپاه و بسیج آماده اند تا در راه توسعه ورزش در روستاها و ترویج بازی های بومی ، محلی و ملی و ایجاد خانه های ورزش روستایی به هیئت ورزش روستایی مثل قبل کمک کنند.

در پایان این نشست تفاهم نامه ای بین سپاه صاحب الزمان(ع)، فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان برای توسعه و ترویج ورزش های بومی و محلی امضا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار