مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اصالت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه واجب الهی به حوزه اجرا و عمل است نه اینکه بخواهیم شعاری داده و به آن عمل نکنیم.
کد خبر: ۹۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 15 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ناصر اسحاقی صبح امروز در نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اردبیل اظهار کرد: در مکتب اسلام از فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر به عنوان سرسلسله و سرآغاز انجام سایر واجبات الهی یاد می‌شود به طوری که هر کس از انجام این فریضه غفلت کند قطعا در انجام سایر فرایض الهی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

وی جوهره انجام این فریضه الهی را جوهره ارزشی و توجه به بار معنوی این فریضه اعلام کرد و افزود: همه بدون استثنا از مدیر و مسئول گرفته تا طبقات مختلف جامعه باید خودشان را موظف و مکلف به انجام این فریضه الهی بدانند و بکوشند تا امر الهی به بهترین شکل در جامعه ساری و جاری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه در قرآن کریم و سیره و سلوک اهل‌بیت بر انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده تا در سایه آن جامعه به یک صیانت دائمی و همیشگی دست پیدا کند، یادآور شد: گناه و معاصی می‌تواند یک جامعه را از پای درآورد اما در سایه بر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌توان آثار گناه و معاصی و اعمال ضد ارزشی را از جامعه و چهره آن زدود.

اسحاقی تصریح کرد: باید محوریت حرکت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تقویت برنامه‌های فرهنگی، هنری و آگاه‌سازی افراد جامعه باشد تا همه به صورت خودجوش در احیای این فریضه و امر به این واجب الهی تلاش کنند.

این مسئول جهت‌گیری برنامه‌های فرهنگی و هنری را در حوزه پیشگیری از جرم و صیانت از ارزش‌های اسلامی یادآور شد و گفت: همه باید به سمتی حرکت کنیم تا بهترین و شایسته‌ترین قالب ارزشی و دینی شکل گرفته و جا بیفتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل فرارسیدن ماه محرم را به عنوان بهار امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) جز احیای این فریضه الهی چیز دیگری نمی‌تواند باشد چرا که تمام شعار و پیام عاشورا بر محوریت اصلاح جامعه از زشتی‌ها، پلیدی‌ها و کج‌روی‌ها است.

اسحاقی ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم از ظرفیت ماه محرم به عنوان بزرگترین محل گردهمایی شیعیان و محبان اهل بیت در ترویج اندیشه‌های اسلامی همچون امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم باید این مسئله را آگاه باشیم که با حرکت فرهنگی و خرد جمعی و مشارکت عمومی می‌توانیم از این فعالیت‌ها و اقدامات نتیجه بگیریم.

وی ادامه داد: باید در ماه محرم و صفر تمام آیین‌ها و سبک و سیاق عزاداری ما نمودی از فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه باشد چرا که حقیقت ماه محرم حقیقت ترویج امر نیک و دور شدن از پلیدی‌ها و زشتی‌ها و منکرات است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار