امام جمعه اردبیل گفت:‌ انتظار می‌رود تا اعضای شورای عالی تعزیه استان و روسای محلات هرگونه آئین‌های شبیه‌خوانی را در سطح استان با دریافت مجوز اجرا کنند.
کد خبر: ۹۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 15 September 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر امروز در آستانه ماه محرم در جلسه شورای عالی تعزیه با محوریت آسیب‌های عزاداری در اردبیل اظهار داشت: عزاداری امام حسین(ع) و قیام کربلا مکتب عالی بشریت و مدرسه انسانیت برای دنیا است.

وی عزاداری در اردبیل را بدون بدعت‌ها و خافات ضروری دانست و گفت: گروه‌های تکفیری و وهابی‌ها از نفوذ برخی بدعت‌ها به عزاداری‌ها استفاده می‌کنند چرا که ورود انحرافات و خرافات به آیین‌های مذهبی و مراسم‌های عزاداری زمینه را برای دشمنان اسلام فراهم می‌سازد که مذهب تشیع را تخریب کنند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش‌های گروه‌های تکفیری در ضربه زدن به مکتب شیعه و دین اسلام بیان کرد: عزاداران برای مقابله با فرصت‌طلبی گروه‌های تکفیری و وهابیت برای ضربه زدن به مکتب عالی تشیع باید از ورود خرافات و بدعت‌ها به آئین‌های مذهبی جلوگیری کنند.

آیت‌الله عاملی از اعضای شورا و روسای محلات خواست تا برگزاری هرگونه مراسم شبیه‌خوانی در اردبیل با دریافت مجوز انجام شود تا در برگزاری این آئین‌ها بدعت‌ها و خرافات وارد نشده و به نحو درست و شایسته اهداف و فلسفه قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا را به مردم بازگو کنند.

وی تصریح کرد: باید در کنار اخد مجوز برای شبیه‌خوانی‌ها در سطح استان نوحه‌خوانی‌ها و شعرخوانی‌ها در مدح ائمه معصومان نیز با نظارت مسئولان دینی و فرهنگی استان باشد و در این زمینه ارزش‌های واقعی و والای قیام کربلا برای مردم تشریح و تببین شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به برگزاری آئین‌های عزاداری امام حسین(ع) در نقاط مختلف دنیا افزود: زنده نگه داشتن واقعه عاشورا تنها به مرزهای کشور ما ختم نمی‌شود و در تمامی کشورها این عزاداری‌ها به مرکزیت ایران رصد شده و واقعه کربلا برای مردم بازگو می‌شود تا ارزش‌های والای آن حفظ شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار