مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: رایزنی های مثبتی جهت برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره موسیقی در کرمان بین استاندار و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ 22 March 2021

 

محمد رضا علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روند برگزاری جشنواره موسیقی نواحی از ابتدا تاکنون در چند مرحله انجام شده است افزود: جشنواره موسیقی نواحی ابتدا در سال ۷۸ در استان کرمان ایجاد و برگزار شد که تا سال ۸۴ ادامه داشت و شاهد اجرای هفت دوره از این جشنواره بودیم.

وی بیان کرد: جشنواره موسیقی نواحی از سال ۸۴ تا ۹۴ و در دولت های نهم و دهم، صرفا تنها یک دوره به صورت مشترک بین تهران و کرمان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: در سال ۹۳ تفاهمنامه ای بین استانداری کرمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم و قرار شد دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی به مدت سه سال در کرمان فعالیت کند و پیرو همین تفاهمنامه و حمایت های مسئولان وزارتخانه و استان موفق به برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در سالهای ۹۵، ۹۶ و ۹۷ شدیم.

وی ادامه داد: در سالهای ۹۸ و ۹۹ نیز با رایزنی های فدایی استاندار سابق و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد، برگزاری جشنواره موسیقی تواحی در کرمان ادامه پیدا کرد که آخرین دوره آن در سال گذشته در شرایط کرونایی برگزار شد.

علیزاده با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر انتقال جشنواره موسیقی نواحی از کرمان گفت: برای برگزاری دوره چهاردم جشنواره مذاکراتی بین دکتر زینی وند استاندار کرمان و حسینی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد ه است، که قرار بر برگزاری جلسه مشترک و مذاکره در رابطه با برگزاری جشنواره موسیقی نواحی تصمیم گیری شود.

وی تاکید کرد: کرمان آمادگی برگزاری جشنواره دارد و خوشبختانه نگاه مثبتی برای برگزاری جشنواره نیز وجود دارد و خواسته مردم و هنردوستان کرمان این است که جشنواره موسیقی نواحی از بلاتکلیفی بیرون بیاید و دبیرخانه دائمی آن در کرمان مستقر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: باید از استاندار کرمان که ضمن پیگیری موضوع، از برگزاری جشنواره در کرمان حمایت کرده اند تقدیر کنم و امیدواریم این جشنواره همانطور که در سالهای گذشته با موفقیت در استان کرمان اجرا شده، ادامه پیدا کند.

سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی از دهم تا سیزدهم آبان ۹۹ به صورت آنلاین و آفلاین در شهر کرمان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار