مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آغاز نخستین دوره واکسیناسیون علیه کرونا در سال ۱۴۰۰ در این استان در روز شنبه هفتم فروردین خبر داد و گفت: در اولین گام تعدادی از کادر درمان و بهداشت این واکسن را دریافت کردند.
کد خبر: ۹۵۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳ 27 March 2021

رضا فدایی اظهار داشت: در این دوره واکسن هایی که در چهارمین محموله در نخستین روز فروردین ۱۴۰۰ به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل شد به افراد مورد نظر تزریق می‌شود.

وی بدون اشاره به تعداد دوز واکسن‌هایی که در چهارمین محموله به اصفهان تحویل شد، افزود: در این دوره واکسیناسیون علیه کرونا برای افرادی مانند کادر درمان و بهداشت، بیماران خاص و پاکبانان انجام خواهد شد.

فدایی با بیان اینکه امروز نخستین دوره واکسیناسیون سال ۱۴۰۰ در اصفهان با تزریق واکسن به تعدادی از کادر درمان و بهداشت آغاز شد، خاطرنشان کرد: برای واکسیناسیون سایر گروه‌ها یعنی بیماران خاص و پاکبانان دستورهایی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده که بر اساس آن هماهنگی و برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های خاص دریافت کننده واکسن کرونا در این مرحله شامل تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی است، تاکید کرد: واکسن کرونا برای این افراد و همچنین پاکبانان در محل‌های مشخص شده و بیمارستان‌ها انجام می‌شود و افراد از مراجعه به مراکز بهداشت خودداری کنند.

مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در سه مرحله واکسیناسیون در بهمن و اسفند سال گذشته در مجموع حدود ۱۱ هزار نفر در استان واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: این افراد شامل کادر درمان و بهداشت و سالمندان و جانبازان مستقر در آسایشگاه‌ها بودند.

فدایی اضافه کرد: از این تعداد حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر کادر درمان و بهداشت و سایر افراد از جانبازان و سالمندان بودند.

وی با تاکید بر اینکه واکسن کرونا به هیچ عنوان خارج از ساختار دانشگاه علوم پزشکی، قابل تهیه نیست، خاطرنشان کرد: تاکنون واکسن های از نوع اسپوتنیک روسی، سینوفارم چینی و باهارات هندی به اصفهان تحویل شده است.

فدایی همچنین با اشاره به اینکه تعداد موارد سرپایی دارای علائم کرونا در بیشتر شهرستان‌های استان رو به افزایش است، تصریح کرد: در کلانشهر اصفهان تعداد موارد مثبت تست‌های کرونا در ایام نوروز نسبت به روزهای پایانی سال حدود سه برابر شده است.

وی از مردم خواست تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از حضور در مراکز شلوغ و دورهمی‌ها خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار