مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: اصفهانی‌ها برای دریافت واکسن «کونژوگه» تولید کوبا – ایران از طریق سایت انستیتوپاستور و سامانه ۳۱۱۳ ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۹۵۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 24 April 2021

رضا فدایی با بیان اینکه در حال حاضر شیوع ویروس کرونا و به ویژه ویروس جهش یافته انگلیسی در اوج قرار دارد، اظهار داشت: در این زمینه همراهی مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسن تنها راهکار کنترل این بیماری است.

وی با بیان اینکه فرایند تولید هر واکسن به طور معمول ۱۰ سال طول می‌کشد ابراز داشت: پاندمی کرونا و پیشرفت علم منجر به تسریع در تولید واکسن کرونا شد.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه در ایران نیز دو نوع واکسن از جمله واکسن «کونژوگه» مشترک کوبا-ایران و بنیاد برکت در حال تولید است، ابراز داشت: در این زمینه باید توجه داشت که شهر اصفهان تنها شهری است که در مرحله کارآزمایی هر دو واکسن انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه برای تولید واکسن کرونای «کونژوگه» تولید کوبا - ایران آنتی ژنی که توانایی تولید آنتی بادی کرونا در بدن دارد را سوار بر واکسن کزاز کرده و افزودنی‌های دیگر به آن اضافه شده و به شکل واکسن درآورده است.

فدایی با بیان اینکه در کشور جامعه هدف برای کارآزمایی واکسیناسیون کرونا با واکس تولید کوبا - ایران بین ۲۳ تا ۲۵ هزار نفر است، ادامه داد: در کوبا این اقدام انجام شده است و نتایج خوبی را نیز داشته است.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته مراقبت‌های لازم از افرادی که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند تا چند ماه بعد انجام می‌شود و کسانی که این واکسن را دریافت می‌کنند باید کوچک‌ترین علائمی را به مرکز بهداشت اطلاع دهند.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: علاوه بر سایت انستیتو پاستور برای دریافت واکسن افراد می‌توانند با استفاده از شماره ۳۱۱۳ و عدد یک نسبت به ثبت‌نام برای دریافت واکسن «کونژوگه» اقدام کنند.

فدایی با بیان اینکه در زمینه توزیع و تزریق واکسن کرونا همه اقدامات توسط کادر دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت انجام می‌شود، گفت: حتی پوکه‌های واکسن را نیز به منظور جلوگیری از بهره‌برداری های بعدی جمع آوری می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار