عضو هیات رئیسه هیات تنیس استان کرمانشاه بااشاره به وجود هفت زمین تنیس در استان، گفت: در آینده ای نزدیک عملیات احداث سه زمین تنیس دیگر هم آغاز می شود.
کد خبر: ۹۵۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳ 24 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا؛رضا فدایی با بیان اینکه طی یکی دو سال اخیر تحولات خوبی در حوزه زیرساخت های رشته تنیس در کرمانشاه رخ داده، اظهارکرد: تا سال گذشته تعداد چهار زمین تنیس در کرمانشاه داشتیم که با استقبال بخش خصوصی این تعداد اکنون به هفت زمین رسیده است.

وی تصریح کرد: در این مدت با کمک بخش خصوصی دو زمین تنیس در مجموعه ورزشی آب غرب واقع در بلوار زن کرمانشاه به بهره برداری رسیده که گام بسیار خوبی برای توسعه بیشتر این رشته در مرکز استان به شمار می رود.

عضو هیات رئیسه هیات تنیس کرمانشاه در ادامه بااشاره به برنامه هایی که هیات در این مدت برای توسعه زیرساخت های تنیس در شهرستانها داشته، عنوان کرد: از چندسال پیش برنامه توسعه این رشته را در شهرستان های استان بصورت جدی مورد توجه قرار دادیم و در گام اول هم احداث زمین های تنیس شهرستان های صحنه و جوانرود در دستور کار قرار گرفت.

وی از پایان عملیات احداث زمین شهرستان صحنه و آماده افتتاح بودن آن خبرداد و افزود: مکانی که این زمین در آنجا احداث شده، دارای چشم اندازی بسیار زیباست و باتوجه به اینکه در اطراف این زمین 50 اصله درخت سروناز شیرازی کاشته ایم، در آینده به زمینی منحصربفرد و خوش منظر تبدیل می شود.

فدایی با بیان اینکه مراسم افتتاح زمین تنیس شهرستان صحنه به محض فروکش شدن بیماری کرونا برگزار می شود، عنوان کرد: پیش از تعطیلات نوروز یک دوره کلاس مربیگری رشته تنیس، ویژه بانوان را بصورت کشوری در کرمانشاه برگزار کردیم که با پایان مرحله اول این کلاس ها قرار شد مرحله دوم که آزمون عملی است را پس از تعطیلات نوروز برگزار کنیم و مراسم اختتامیه این دوره همزمان با افتتاح زمین تنیس صحنه با حضور میهمانانی از فدراسیون برگزار شود که متاسفانه با تشدید بیماری کرونا امکان برگزاری آن فراهم نشد.

وی در ادامه به آخرین وضعیت پروژه احداث زمین تنیس شهرستان جوانرود هم اشاره کرد و گفت: از سال گذشته رایزنی هایی را در جوانرود داشتیم تا یک زمین تنیس را باتوجه به استعدادهای خوبی که در این شهرستان داریم، احداث کنیم که در نهایت اداره ورزش و جوانان این شهرستان زمینی را برای این پروژه اختصاص داد.

فدایی اضافه کرد: متاسفانه باتوجه به شرایط توپوگرافی و کوهستانی بودن شهر جوانرود مشکلاتی برای احداث پروژه در این زمین بوجود آمد که البته با پیگیری و همکاری خوب ورزش و جوانان شهرستان، زمین دیگر را به ما اختصاص دادند، بنابراین احداث این پروژه هم پس از انجام مراحل کارشناسی بزودی در دستور کار قرار می گیرد.

به گفته عضو هیات رئیسه هیات تنیس کرمانشاه در حال حاضر رشته تنیس در شهرستان های کنگاور، صحنه و جوانرود فعال است و راه اندازی این رشته در سایر شهرستان ها هم با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس هیات تنیس شهرستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در آینده ای نزدیک هم دو زمین دیگر تنیس در کرمانشاه احداث خواهد شد، اعلام کرد: برای توسعه زیرساخت های این رشته رایزنی هایی را از قبل با برخی از شرکت ها، نهادها و دستگاه های اجرایی همچون شرکت گاز و پتروشیمی داشته ایم که طبق توافق صورت گرفته با پتروشیمی کرمانشاه، این شرکت بزودی کار احداث دو زمین تنیس جدید را در کرمانشاه آغاز می کند.

وی در پایان با تاکید براینکه بستر توسعه هر رشته ای داشتن زیرساخت های مناسب برای آن رشته است، اظهارکرد: تنیس هم باتوجه به اینکه ورزشی انفرادی تخصصی و با هیجان بسیار بالا است، باید زیرساخت های استاندارد مناسب را داشته باشد که بتوان آن را توسعه داد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار