سایه سرد و سنگین کرونا در محفل همدلی‌ها و کمک‌های نوع‌دوستانه مردم به یکدیگر گرمی‌بخش خانه‌های بسیاری از محرومان و مستمندان شده است.
کد خبر: ۹۶۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 06 May 2021

از «جهاد» تا «شهادت» در راه انقلاب؛ در این خانواده «انقلابی بودن» وظیفه است

 

به گزارش تابناک سمنان از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیش از 14 ماه می‌گذرد؛ ویروسی که بی‌امان می‌تازد و تاکنون میلیون‌ها انسان را فارغ از رنگ پوست و نژاد و مذهب گرفتار خود کرده است.

این ویروس منحوس معادلات و محاسبات را در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی و ... برهم ریخته است و مشکلات و خسارت‌های جبران‌ناپذیر مالی و جانی به بار آورده است.

اما سایه سرد و سنگین کرونا در محفل همدلی‌ها و کمک‌های نوع‌دوستانه مردم به یکدیگر گرمی‌بخش خانه‌های بسیاری از محرومان و مستمندان شده است.

گروه‌ها، نهادها و اقشار مختلف مردم ایران با شیوع ویروس کرونا به داد همنوعان آسیب‌دیده خود از این حادثه شتافتند و در میان این گروه‌ها نام خانواده شهدای مدافع حرم همچون همیشه می‌درخشد.

اینجا در سمنان حسینیه شهدای مدافع حرم به همت پدر شهید عباس دانشگر از شهدای مدافع حرم سمنان شکل‌گرفته است؛ حسینیه‌ای که با شیوع ویروس کرونا به کارگاه تولید ماسک تبدیل شد.

پدر شهید عباس دانشگر می‌گوید: در این حسینیه اقدامات و فعالیت‌های مختلفی انجام می‌شود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه به اقشار آسیب‌دیده از کرونا است.

 وی اضافه می‌کند: در کارگاه خیاطی که در حسینیه شهدای مدافع حرم سمنان راه‌اندازی شده است از ظرفیت زنان سرپرست خانوار استفاده شده و روزانه بیش از 20 زن سرپرست خانوار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حسینیه شهدای مدافع حرم به‌طور تمام‌وقت مشغول کار هستند.

این پدر شهید عنوان می‌کند: اکنون با ایجاد اشتغال برای زنان سرپرستان خانوار در این کارگاه اقدام به دوخت و تولید انواع سبدهای نان، دم‌کنی، محافظ دستگیره یخچال، زیر بشقابی، پیش‌بند، دستمال‌سفره، دستگیره تابه، جا قاشقی‌های چوبی و تزیینی، محافظ دستگیره یخچال فریزر، باکس سبزی رومیزی و نم‌گیر ظروف و .... کرده و در حال حاضر این محصول به کشورهای خلیج‌فارس صادر می‌شود و گام‌های خوبی در راستای تولید ملی و ارزآوری برداشته شده است.

وی می‌گوید: حمایت از تولید و اشتغال در سالی که به نام «تولید، مانع زدایی و پشتیبانی» نام‌گذاری شده است؛ بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین باید در راستای تحقق آن گام‌های محکمی برداشته شود.

عبور از شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور مستلزم وحدت و همدلی آحاد مردم است و مردم همچون هشت سال دفاع مقدس در کنار هم‌سنگرهای وفاق و همدلی را حفظ کرده و به کمک یکدیگر بشتابند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار