رئیس بیمارستان پیمانیه جهرم گفت: به همت هیئت امنای آرامستان فردوس جهرم، قطعه‌ای به اهداگران عضو که اعضای بدن خود را به دلیل مرگ مغزی اهدا کردند، تعلق گرفته است.
کد خبر: ۹۶۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ 22 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عبدالرضا غلامی افزود: این قطعه در سال ۱۳۹۸ ایجاد شده و تاکنون هفت اهداگر عضو در این مکان به خاک سپرده شده‌اند.

وی ادامه داد:‌ از سال ۱۳۸۳ تا کنون بیش از ۱۰۰ بیمار مرگ مغزی اعضای خود را اهدا کرده‌اند و این حجم از مهربانی و حرکت انسان دوستانه خانواده‌های اهداکنندگان ستودنی است.

غلامی گفت:‌جهرم یکی از شهرستان های استان فارس است که فرهنگ مهربانی برای اهدای عضو و نجات جان بیماران نیازمند به عضو در آن نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه اکثر اهداکنندگان در جهرم مردان بوده‌اند اظهار کرد: کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین بیمار مرگ مغزی که اعضای خود را اهدا کرده، دختر بچه ۳ ساله و مردی ۶۳ ساله بوده است.

غلامی بیان کرد: بیماران نیازمند به عضو رو به افزایش است و هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند حداقل جان هشت نفر را از مرگ نجات دهد.

وی گفت: به مناسبت ۳۱ اردیبهشت ماه روز ملی اهدای عضو در بیمارستان‌های پیمانیه، استاد مطهری و خاتم‌الانبیاء خفر، ایستگاه "دیار نفس" برای نام‌نویسی برای دریافت کارت اهدای عضو برپا شد و بیش از ۲هزار نفر نام‌نویسی و کارت اهدای عضو دریافت کردند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار