نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات آزاد، حقیقی و مردمی در واقع هدیه بزرگ انقلاب اسلامی به رهبری خمینی کبیر(ره) به ملت بزرگ ایران و مایه کرامت مردم ما است.
کد خبر: ۹۶۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷ 03 June 2021
نماینده مردم دامغان: ‌توجیه کارنامه ضعیف دولت ‌پذیرفتنی نیست / رئیس جمهور همه‌کاره کشور در مسائل اجرایی است‌

 

به گزارش تابناک سمنان علی اکبر علیزاده برمی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان با پرداختن به موضوع سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشورمان و جایگاه آن در تعیین سرنوشت و آینده ایران اسلامی، انتخابات آزاد، حقیقی و مردمی را در واقع هدیه بزرگ انقلاب اسلامی به رهبری خمینی کبیر(ره) به ملت بزرگ ایران توصیف کرد و اظهارداشت: حضور آزادانه و آگاهانه مردم ما پای صندوق های رای انتخابات های مختلف، در واقع نشانگر بزرگی و کرامتی است که نظام مردم سالاری دینی برای ملت ما به ارمغان آورده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: سرنوشت رأی مردم در کشورهایی که دیکتاتورها برآن حکومت می‌کردند یا می‌کنند که مشخص است، در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز در واقع رأی مردم کانالیزه می شود - مانند اجبار مردم آمریکا به رأی دادن به کاندیدای جمهوری‌خواهان یا دموکرات‌ها-  به واقع در این کشورها هر صدا و سخن دیگری خفه می‌شود، در صورتی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم نقش آفرین اصلی انتخابات هستند و از رأی ملت پاسداری می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه رئیس جمهور در قانون اساسی کشورمان و مناسبات ملی و بین المللی، انتخابات ریاست جمهوری را مهمترین انتخابات ها برشمرد و اضافه کرد: پذیرفتنی نیست که سعی کنیم کارنامه ضعیف دولتی را با ادعای نادرست کم بودن اختیارات رئیس جمهور توجیه کنیم.

علیزاده خاطرنشان کرد: رئیس جمهور همه کاره کشور در مسائل اجرایی است و بودجه کشور و سیاست بودجه ریزی و تخصیص بودجه ها در اختیار او است. ریاست بسیاری از شوراهای عالی ملی همچون اقتصاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی، فضای مجازی، امنیت ملی و ...را دراختیار دارد؛ پس باید با بررسی دقیق و آگاهانه رأی بدهیم و بدانیم که می خواهیم نظام اجرایی کشور و بسیاری از سیاست‌های داخلی و خارجی کشور ما چه مدلی را دنبال کند.

نماینده مردم دامغان در خانه ملت با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب به اذعان دوستان و دشمنان، امین ترین و دلسوزترین افراد برای ملت بصیر ایران است، بر دو اصل در بیانات معظم له یعنی حضور حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو تأکید کرد و گفت: ایمان راسخ، باور به مردم، ضدیت با ظلم و فساد، اعتماد به جوانان، داشتن روحیه جهادی، اعتماد به توانمندی‌های داخلی و باور قلبی " ما می توانیم " باید از معیارهای ما براساس سخنان رهبری در انتخاب اصلح باشد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار