سرپرست اداره کل میراث فرهنگی سمنان:
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: تلفیق ذوق، ابتکار هنری و نوآوری در تولید محصولات صنایع‌دستی نقش مهمی در تأمین و تضمین بازار فروش هنرمندان دارد.
کد خبر: ۹۷۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ 18 June 2021

ابتکار هنری تضمین‌کننده بازار فروش تولیدات هنرمندان صنایع دستی است

 

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا دوست محمدی روز پنجشنبه در نشست تخصصی بررسی مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان دامغان که در اقامتگاه بوم‌گردی خانه صفویه روستای شیر آشیان این شهر برگزار شد، افزود: آثار هنری اگر با ذوق هنرمند و با توجه به فرهنگ و تمدن جامعه هدف انجام شود به کاربردی شدن این هنر کمک خواهد کرد که این اصل نقش موثری در تضمین بازار فروش دارد. 

وی ادامه داد: بدون شک ما همیشه همراه هنرمندان هستیم و تمام تلاش خود را برای رونق بخشیدن و ارتقای جایگاه صنایع‌دستی شهرستان دامغان و استان سمنان به کار خواهیم گرفت.

دوست محمدی بر استمرار برگزاری این نشست‌ها تأکید کرد و افزود: میراث فرهنگی با هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی یک خانواده را تشکیل داده‌اند و باید در کنار هم با برنامه‌ریزی مناسب در جهت تسهیل و رفع مشکلات گام برداریم. 

در ادامه جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه صنایع‌دستی دامغان به بیان مشکلات و موانع پیش رو در حوزه تهیه مواد اولیه، تولید، فروش و بازاریابی پرداختند.

در این نشست با اهدا لوح تقدیر از تلاش ابراهیم داودیان پیشکسوت صنایع‌دستی دامغان، محمدحسین شاکری، هنرمند برتر حوزه آموزش و پوریا حاجی پروانه، هنرمند برتر حوزه تولید و اشتغال صنایع‌دستی تجلیل شد

در شهرستان دامغان ۲ هزار هنرمند شناسایی شده وجود دارد که ۵۰۰ نفر آنها فعال هستند و ۲۰۰ نفر از هنرمندان بیمه شده اند.

معرق، مشبک، چاپ قلمکار، گلیم بافی، کرباس بافی، سفال و سرامیک، چهل تکه دوزی و پته دوزی، از جمله صنایع دستی ویژه شهرستان دامغان است که در بین آن‌ها، هنر قلمکاری تنها صنعت دستی ثبت ملی این شهرستان به شمار می‌رود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار