اول تا هفتم تیرماه هر سال، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده است و فصل گرما تداعی کننده مباحثی، چون تبخیر، کم‌آبی و صرفه‌جویی بوده است. اما به منظور وفاق و هماهنگی در ارکان وزارت نیرو و لزوم توجه همگانی، امسال با توجه به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق نیز این هفته با نام هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق (مدیریت مصرف) نامگذاری شده است.
کد خبر: ۹۷۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ 20 June 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، این هفته به عنوان یک رویداد فرهنگی در افکار عمومی و رسانه‌ها جای خود را باز کرده است و هر ساله به این مناسبت، فعالیت‌های فرهنگی_آموزشی بسیاری برای ارتقای آگاهی‌های عمومی در مورد آب و برق و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس انجام می‌شود.
بر این اساس سه شنبه اول تیرماه سالجاری با نام مدیریت مصرف آب، برق و خانواده ناگذاری شده است؛ اهداف این روز فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف و افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف می‌باشد.
چهارشنبه دوم تیرماه با نام مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه نامگذاری شده است؛ استفاده گسترده‌تر از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی به منظور افزایش آگاهی عمومی و بالابردن سطح دانش مصرف‌کنندگان آب و برق نسبت به محدودیت منابع و تشریح محدودیت‌ها و معضلات کشور در خصوص میزان دسترسی به آب و برق و ضرورت بسیج همگانی برای بهره‌گیری از فن‌آوری و تجهیزات کاهنده و بهینه‌ساز مصرف اهداف این روز به شمار می‌رود.
پنجشنبه سوم تیرماه با نام مدیریت مصرف آب و برق، صنعت، سازمان‌های عمومی و مؤسسات خصوصی نامگذاری شده است؛ اهداف این روز تبیین نقش تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف در توسعه فناوری‌های کاهنده مصارف آب و انرژی، تشریح ضرورت توسعه صنایع و بهره برداری از معادن متناسب با ظرفیت‌های منابع آبی و انرژی کشور و تبیین نقش سازمان‌ها و موسسات در اعمال رویه‌های صحیح مصرف آب و انرژی در تاسیسات و ساختمان می‌باشد.
جمعه چهارم تیرماه با نام مدیریت مصرف آب و برق و آموزه‌های دینی نامگذاری شده است و اهدافی که برای این روز مقرر شده است، تبیین اهمیت صحیح مصرف کردن و پرهیز از اسراف از منظر تعالیم دینی و معرفی شیوه‌های صحیح مصرف با اتکا به تعالیم دینی است.
شنبه پنجم تیرماه با نام مدیریت مصرف آب و برق، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین نامگذاری شده است و اهداف این روز تشویق و ترغیب دستگاه‌های خدمات‌رسانی شهری و روستایی به کاهش مصارف آب و انرژی، تشویق و ترغیب مردم و خیرین برای سرمایه‌گذاری به منظور توسعه و بهبود زیرساخت‌های تولید و انتقال و توزیع آب و انرژی و جلب مشارکت صنایع و صاحبان منابع مالی در انجام مسئولیت اجتماعی در حوزه آب و انرژی با اجرای برنامه‌های فرهنگ سازی است.
یکشنبه ششم تیرماه با نام مدیریت مصرف آب و برق غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست نامگذاری شده و اهداف این روز برپایی ایستگاه‌های اطلاع رسانی و پخش پیام‌های هشداردهنده در سطح شهر‌ها و روستاها، برگزاری میزگرد تلویزیونی با حضور مسئولان استان، سازمان حفاظت محیط زیست و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، تشویق مردم از طریق رسانه‌ها برای جلوگیری از آلوده‌کردن حریم رودخانه‌ها و منابع آبی، اطلاع‌رسانی‌در خصوص ضرورت و اهمیت استفاده از شبکه نوین جمع آوری و دفع فاضلاب در حفاظت از محیط زیست و منابع آبی، نصب پیام‌های حاوی اهمیت و نقش اجرای طرح‌های فاضلاب در سطح شهر‌ها و روستا‌ها و اطلاع رسانی در استفاده درست و به اندازه از مواد شوینده و ضد عفونی کننده برای جلوگیری از آلودگی منابع آبی است.
دوشنبه هفتم تیرماه به عنوان روز آخر هفته صرفه جویی با نام مدیریت مصرف آب و برق، اقتصاد و حقوق شهروندی نامگذاری شده است و اهداف این روز اطلا‌ع‌رسانی در خصوص قیمت آب، برق و قیمت تمام‌شده آن‌ها  مقایسه با سایر کشورها،  نصب و انتشار پیام‌های مرتبط در اماکن عمومی (تبلیغات محیطی)،  برگزاری میزگرد‌های رسانه‌ای (رادیو، تلویزیون، مطبوعات محلی) و تهیه و انتشار اینفو گرافی و موشن گرافی در فضای مجازی و فضای عمومی (نصب بنر حاوی اینفو گرافی در فضا‌های شهری) است
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار