اما معضل و مانع نو ظهور دیگری در قامت و هیبتی بزرگتر و با قدرتی بیشتر از مانع قبل در بطن انتخابات جولان و قدرت نمایی می کرد.
کد خبر: ۹۷۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۴ 22 June 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید سجاد افسر فعال رسانه ای و فرهنگی طی یادداشتی نوشت : انتخابات شورای شهر به عنوان اساسی ترین و اصلی ترین روش برای مشارکت شهروندان در توسعه ،آبادانی و زیبایی شهر می باشد .

انتخاباتی که اصلی ترین ما حصل آن می تواند انتخاب افرادی متخصص، متعهد ، باتجربه و لایق برای نظارت بر عملکرد مدیریت شهری و همچنین تصمیم گیری در مورد سیاست های کلان ،جهت توسعه وارتقای گریدشهری یک شهر را بهمراه داشته باشد..
همگان می دانیم پیشرفت وتوسعه زمانی برای یک جامعه ایجاد می شود که حاکمان تصمیم گیرنده از اصلح ترین افراد جامعه باشند و مادامی که حکومت به غیر رسد ،مسیر عقب ماندگی وفساد را در پیش خواهد گرفت که متاسفانه در چنددهه ی گذشته ،حرکت جامعه به سمت چنین مسیری بوده است.
انتخابات شورای شهر دهدشت با همه ی حواشی و دغدغه های قبل از آن با حضور مردم به پایان رسید و کرسی های شورا،صاحبان خود را شناختند.
قبل از انتخابات دغدغه ی نخبگان و دلسوزان واقعی شهر ، مقابله با یکی از موانع جدی ، کهنه وقدیمی در مسیر انتخاب افراد شایسته و کاردان بوده است و مبارزات زیادی برای مقابله با آن در فضای مجازی و حقیقی صورت گرفت اما متاسفانه با نهایت تلاش ها و روشنگری ها در این دوره هم به طور محسوسی نمایان بوده است.
اما معضل و مانع نو ظهور دیگری در قامت و هیبتی بزرگتر (البته در مورد شورای شهر ، چون در انتخابات مجلس سالیان زیادی هست که وجود دارد) با قدرتی بیشتر از مانع قبل در بطن انتخابات جولان و قدرت نمایی می کرد.
قومیت گرایی و پول اکنون در رقابت با هم ، برای نابودی دموکراسی تلاش خواهند کرد و پول بعنوان قدرت اصلی ایفای نقش خواهد کرد و قدرت واقعی خود را به رخ همگان خواهد کشید.
آنچه در انتخابات شورای شهر باعث رنجش خیلی از شهروندان شد گسترش معضلی بنام خرید و فروش رای بوده است خیلی از کاندیداها در روز انتخابات با انواع و اقسام ابزاری همچون خودکار، بسته های ماسک ، غذا ، شارژ و حتی پول نقد سعی بر خرید رای مردم کردند. مردم هم با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور و شهر و اینکه رای دادن را بی ثمر می پنداشتند ،رای خود را به کمترین بهاء معامله می کردند.

بدون تردید جوانی که اکنون محتاج یک کارت شارژ می باشد اسیر هوس بازی قدرت طلبی وشهرت طلبی کاندیدای پول دار خواهد شد و به این موضوع که این بهای کوچک چه صدمات زیانباری برای شهر خواهد داشت فکر نمی کند.
اینکه در آینده باید چوب بی تدبیری خود را از بوی بد فاضلاب،نبود پارک برای تفریح و سرگرمی فرزندان خود،چاله وچوله های خیابان ها،قیمت بالای زمین،رهن و اجاره ی بالای خانه و در یک کلام نبود محلی امن، پاک ، زیبا برای زندگی را خواهد خورد لحظه فکر نخواهد کرد..
البته سر سخن با همه ی کاندیدا نیست بودند کسانی که با خرید رای توفیق برایشان حاصل نشد و هستند منتخبانی که رای خود را از مردم و آن هم بدلیل لیاقت هایی که داشتند کسب کردند..

شرایط پیش آماده آدم را یاد ضرب المثل لری با این مفهوم (خواست آب بینی شو پاک کنه چشمشو کور کرد)خواهد انداخت تمام دغدغه ی نخبگان و دلسوزان واقعی مبارزه با قومیت گرایی و کمک به شهروندان برای انتخاب هوشمندانه و آگاهانه در انتخابات بود ولی اکنون *پول *با قدرت باور نکردنی گوی سبقت را از قوم گرایی ربوده است و چتر بی تدبیری را بر اندیشه مردم و انتخاب آگاهانه پهن کرده است و تحول خواهان واقعی را نا امید کرده است و با این تفاسیر مبارزه با پول کار آسانی نخواهد بود و باید تا سالیان دراز در حسرت انتخاب آگاهانه به انتظار بشینیم و دوباره نخبگان و دلسوزان با اندوهی بزرگ رو به رو شوند وسعی خود رابر پیدا کردن راه حل هایی، برای مبارزه با این پدیده شوم داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار