کد خبر: ۹۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹ 19 September 2015

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس البرز از تحویل 258 کلاس درس در مهرماه سال جاری به آموزش و پرورش این استان در قالب 23 طرح آموزشی خبرداد.

علی بهرامی روز شنبه درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح های آموزشی که دارای 34 هزارمترمربع زیربنا هستند با صرف بیش از سه هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده اند.

وی اظهار داشت: ازاین تعداد طرح آموزشی، هفت طرح با اعتبار دولتی، سه طرح اعتبار مشارکتی (خیری ودولتی)، هفت طرح خیرساز و شش طرح متفرقه هستند.

طرح های متفرقه شامل اعتبارات شهر جدید هشتگرد، بنیاد مسکن، بنیاد برکت و نیروی انتظامی است.

***اصلاح سیستم گرمایشی 287 کلاس درس

بهرامی درادامه به طرح اصلاح سیستم گرمایشی مدارس که مصوبه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: 450 کلاس درس در این استان مشکل سیستم گرمایشی داشتند که به جای سیستم حرارت مرکزی، شوفاژ یا پکیج از بخاری گازی و نفتی استفاده می کردند.

وی ادامه داد: از دو سال پیش تا کنون سیستم گرمایشی 287 کلاس درس در قالب 37 مدرسه با اعتبار 16 میلیارد و 500 میلیون ریال اصلاح شده است.

بهرامی با اشاره به اینکه اصلاح سیستم گرمایشی برای هر کلاس درس بالغ بر 70 میلیون ریال هزینه دربردارد، اظهار امیدواری کرد تا پایان سال آینده تمامی 450 کلاس درس اصلاح سیستم گرمایشی شوند.

***توزیع 15 میلیارد ریال تجهیزات کلاسی در استان

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان البرز در ادامه به تجهیز کلاس های درس به سه هزار میز و نیمکت و سیستم های سرمایشی در شش ماهه گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین از محل این اعتبارات تجهیزات اداری، رایانه، پرینتر و اسکنر نیز خریداری شده است.

وی سهم استان البرز از بودجه هزار میلیارد ریالی امسال آموزش و پرورش برای تجهیز مدارس را سی میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تزریق این بودجه به استان، تا اوایل سال آینده مشکل تجهیزاتی مدارس البرز مرتفع شود.

***به حداقل 10 هزار کلاس درس نیازمندیم

بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل کمبود کلاس های درس در استان همیشه مهاجرپذیر البرز اشاره کرد و اضافه کرد: با توجه به رشد سه درصدی جمعیت این استان در هر سال، به حدود 1300 مدرسه با حداقل 10 هزار کلاس درس نیاز داریم.

وی گفت: هم اکنون در این استان 1100 ساختمان آموزشی (مدرسه) وجود دارد که از این تعداد 500 مدرسه دوشیفت داریم، 380 مدرسه نیز برای رسیدن به تراکم میانگین کشوری نیاز داریم، 180 مدرسه برای مسکن مهر نیاز داشته و همچنین 300 مدرسه نیز نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

با بهره برداری از 23 طرح آموزشی در مهرماه سال جاری برای حداقل 11 هزار دانش آموز فضای آموزشی جدید ایجاد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار